مصرف گاز در کشور در مرز 570 میلیون مترمکعب تثبیت شد

سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: میزان مصرف گاز کشور در روز گذشته به ۵۷۰ میلیون مترمکعب رسید که با گذشت ۲۴ ساعت در مرز ۵۷۴ میلیون مترمکعب قرار گرفت و ثبات نسبی یافت، اما همچنان لازم است با مدیریت مصرف از سوی مشترکان، این حجم گاز مصرفی کاهش یابد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مجید بوجارزاده، درباره مصرف گاز بخش خانگی و تجاری گفت: امروز (چهارشنبه ۱۱ بهمن) میزان مصرف گاز این بخش‎ها در کشور به ۵۷۴ میلیون مترمکعب رسید که در مقایسه با آخرین رقم اعلام شده در روز گذشته (۵۷۰ میلیون مترمکعب) تفاوت چندانی ندارد، اما این رقم برای مصرف گاز خانگی بسیار زیاد است.

او افزود: لازم است همه هم‌وطنان با هدف پایداری گازرسانی به‌ویژه در مناطق سردسیر کشور، توجهی ویژه‌ به مصرف گاز داشته باشند و با استفاده از لباس‌های مناسب فصل سرما در منزل، مصرف گاز را کاهش دهند.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ادامه داد: مصرف گاز در بخش صنعتی به ۹۰ میلیون مترمکعب و در بخش نیروگاهی به ۷۵ میلیون مترمکعب رسیده است.

اولویت شرکت ملی گاز، تامین نیاز مشترکان بخش خانگی است، بر این اساس تا زمانی که گاز در وسایل گازسوز خانگی و تجاری مصرف شود شرکت گاز خود را موظف به تامین آن می‌داند تا مردم با افت فشار یا قطعی گاز روبه‌رو نشوند.

محقق شدن این موضوع تا جایی حائز اهمیت است که برای تامین گاز بخش خانگی ممکن است از گاز صادراتی یا صنعتی و نیروگاهی نیز کاسته شود که تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده، اما مشترکان گاز نیز نباید با تکیه بر این ذهنیت که ایران صاحب عظیم‌ترین ذخیره گازی جهان است، به مصرف بی‌رویه آن بپردازند.

شرکت ملی گاز در سال‌های اخیر همواره در تلاش بوده تا در مسیر ارتقای سطح تجاری اقتصادی گاز ایران در بخش منطقه و فرامنطقه‌ای گام بردارد و با صادرات گاز افزایش ارزآوری و توسعه را برای کشور به ارمغان آورد. در این میان هر ایرانی به سهم خود می‌تواند با مدیریت بسیاری از بخش‌های زندگی مانند مدیریت مصرف آب، برق، گاز و... نقشی موثر در افزایش رفاه دیگر هم‌وطنان (به ویژه هم‌وطنان مناطق سردسیر یا زلزله‌زده) موثر باشد.

402

کد خبر: 902820

وب گردی

وب گردی