حال و هوای مدارس  در دهه فجر/برگزاری برنامه های دهه فجر در مدارس از اهمیت بالاتری برخوردار است

مدارس سالانه با سالگرد پیروزی انقلاب جمهوری اسلامی ایران همراه شده و با برگزاری برنامه های مختلف سعی دارند آن دوران باشکوه را برای دانش آموزان تداعی کنند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز در واقع برگزاری مراسم در مدارس درباره دهه فجر با در نظر گرفتن حوزه های مختلف اجرا می شود و در 40 سالی که از سن پیروزی انقلاب می گذرد مسئولان سعی کرده اند با شیوه مختلف مانند اجرای تئاتر ، سرود خوانی ، مسابقات فرهنگی و ورزشی و...دانش آموزان را با حال و هوای سال 57 و پیروزی انقلاب اسلامی آشنا کنند.

رضا مددی مدیر یکی از مدارس دولتی تهران در مورد برنامه هایی که معمولا در دهه فجر اجرا می شود گفت: تئاترهایی که در این بازه زمانی اجرا می شود درباب اتفاقات قبل از انقلاب ظلم ساواک و رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب است.اینکه ساواک چه جنایاتی را در حق جوانان ایران به دلیل اعتراضاتی را که به حکومت داشته اند آورد و جوانان چگونه در مقابل آنها ایستادند تا بتوانند به هدف خود برسند یکی از موضوعات تئاتر مدارس است و در برنامه های دیگری صحنه ورود امام خمینی (ره) را باسازی می شود تا شورو اشتیاق جوانان و نوجوانان آن زمان برای دانش آموزان تصویر سازی شود.

مددی ادامه می دهد: اجرای سرود و آهنگ های انقلابی ،مانند : ای ایران ، ای مرز پرگهر ، الله الله تو پناهی بر ضعیفان ، الله ،الله الله الله ، لا اله الا الله رضا رویگری از برنامه های دهه فجر است که دانش آموزان پایه های مختلف از هفته ها پیش تمرین کرده اند و در ایام دهه فجر اجرا می کنند. همچنین در این ایام دانش آموزان در مسابقات ورزشی مانند : فوتبال ، تنیس روی میز شرکت می کنند و برگزاری مسابقات فرهنگی مانند تهیه روزنامه دیواری و پرپایی غرفه های کتاب از 12 بهمن تا 22 بهمن اجرا و برگزار می شود.

برگزاری برنامه های دهه فجر در مدارس کشور از اهمیت بالاتری برخوردار است

دهه فجر انقلاب اسلامی به روزهای ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ گفته می‌شود که طی آن امام خمینی(ره) بعد از تبعید طولانی در دوازدهم بهمن سال ۱۳۵۷ به ایران برگشتند و در نهایت در بیست و دوم بهمن ماه با اعلام بی‌طرفی ارتش شاهنشاهی، سلطنت پهلوی منقرض شد و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

هرساله برای میثاق با آرمان های امام راحل ، دستاوردهای انقلاب و یادآوری آن دوران مراسم هایی با اشکال گوناگون در حوزه و سازمان های مختلف برگزار می شود.برگزاری این مراسم در هر سازمانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که دهه فجر شناسنامه جمهوری اسلامی محسوب می شود اما شور و شوق دانش آموزان برای برگزاری این ایام در مدارس با هیچ نهاد و سازمانی قابل قیاس نیست.



بدون شک برگزاری برنامه های دهه فجر در مدارس کشور از اهمیت بالاتری برخوردار است زیرا دانش آموزان آینده سازان کشور وسازندگان نسل بعدی محسوب شده و باید با کارکرد و عملکرد نوجوانان و جوانان آن دوران آشنا شده و یاد بگیرند تا این راه استمرار داشته باشد.



706

کد خبر: 902912

وب گردی

وب گردی