اولویت وزارت بهداشت بازبینی بسته خدمات بهداشتی درمانی با کمک سازمان جهانی بهداشت است

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر اولویت اصلی وزارت بهداشت تهیه یا بازبینی بسته خدمات بهداشتی درمانی متناسب با شرایط مردم، جامعه و دولت با کمک سازمان جهانی بهداشت است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، ظفر میرزا نماینده موقت سازمان جهانی بهداشت در ایران به منظور آشنایی با نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران با قائم مقام وزیر بهداشت دیدار کرد.

در این نشست ایرج حریرچی ضمن تبریک معرفی ظفر میرزا به عنوان نماینده موقت سازمان جهانی بهداشت در ایران با اشاره به اولویت های فعلی دولت جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اولویت اصلی وزارت بهداشت تهیه یا بازبینی بسته خدمات بهداشتی درمانی متناسب با شرایط مردم، جامعه و دولت از نقطه نظر هزینه ها و توانایی پرداخت است که در این زمینه گروه فنی پروژه DCP3 و همکاران سازمان جهانی بهداشت می توانند کمک شایانی به ما کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت اظهار کرد: لازم است در قدم اول تمام خدمات سلامت شامل بخش دولتی و خصوصی با تکنیک ها و روش های DCP3 از نگاه هزینه اثر بخشی سنجیده و پس از طی مراحل تایید و اعتبار بخشی با مشاوره طرفین برخی از آنان را انتخاب و یا حذف نماییم و بر این اساس برداشت های متفاوت در خصوص DCP3 نیز از بین می رود.

حریرچی تصریح کرد: من معتقدم این ایده می تواند کمک زیادی هم به کشور ایران و هم به گروه DCP3 و هم سازمان جهانی بهداشت نماید و آنچه که من از شما، آقای علوان و گروه DCP3 می خواهم این است که در بحث فنی و اجرای کار به ما کمک کنید هر چند که اجرای آن به عهده ما است ولی کمک شما در سازماندهی و برنامه ریزی آن بسیار مهم است.

در این نشست ظفرمیرزا نماینده موقت سازمان جهانی بهداشت در ایران نیز با اشاره به ضرورت تعریف و شناخت دقیق DCP3 و شناسایی مراحل مختلف آن بر همکاری سه جانبه کشور ایران، سازمان جهانی بهداشت و گروه DCP3 تاکید کرد: تعهد و حمایت سازمان جهانی بهداشت در دستیابی کشورهای عضو به پوشش همگانی سلامت و ابزارهای مرتبط صورت می گیرد و از تمامی امکانات و ابزارهای موجود از جمله تجربه DCP3 جهت دستیابی به هدف فوق و تحقق طرح تحول سلامت از منظر ارائه خدمات بهداشتی درمانی با کیفیت و مقرون به صرفه استفاده خواهد کرد.

وی بیان کرد: اجرای برنامه DCP3 و بازبینی بسته های خدمت بر اساس آخرین مطالعات دنیا تحت عنوان DCP3 از منظر هزینه اثر بخشی، بر کارامدی و کارایی عملکرد سیستم سلامت اثرات فراوانی خواهد داشت.
نماینده موقت سازمان جهانی بهداشت در ایران با اشاره به ارتباطات موثر فی مابین کلیه ذینفعان، بر ضرورت تربیت نیروی انسانی و بهره مندی از برنامه های ظرفیت سازی جامع جهت خودکفایی کشور از بعد کارشناسان فنی و توسعه و پایداری برنامه تاکید کرد.

ظفر میرزا در پایان به بیانیه آلماتا و دستور کار اجلاس جهانی PHC که قرار است با هدف بازبینی بیانیه آلماتی و به روزرسانی آن مطابق با اهداف و استراتژیهای پوشش همگانی سلامت در اکتبر 2018 در آلماتی برگزار شود اشاره کرد و خواستار معرفی نماینده وزارت بهداشت جهت مستندسازی تجارب و فعالیت‌های مرتبط ایران جهت رونمایی در اجلاس شد.


706

کد خبر: 902924

وب گردی

وب گردی