امامزاده جدید در کنار تخت جمشید ساخته شده است؟

رئیس اوقاف مرودشت گفت: ساخت امامزاده جدید در کنار تخت جمشید کذب محض است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه،علیرضا منوچهری رئیس اداره اوقاف و امورخیریه مرودشت گفت: آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) از قدیم در کنار تخت جمشید وجود داشته و کلیپ منتشر شده مبنی بر ساخت امامزاده جدید در کنارتخت جمشید کذب است.

وی افزود: امامزاده ابراهیم (ع) که مقبره او در کنار تخت جمشید قرار دارد از نوادگان امام موسی کاظم(ع) است و آستان مقدس او از قدیم الایام در همین مکان بوده است.

منوچهری ادامه داد: این مطلب که در قالب کلیپ منتشر شده که امامزاده ای جدید احداث شده و تابلوی آن در عرض سه روزنصب شده کذب محض ، فضا سازی و دروغ پردازی است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان مرودشت گفت: آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) یک ساختمان قدیمی داشته که به دلیل فرسوده بودن و امکان ریزش آن در سال ۱۳۹۲ در جلسه ای با حضور معاون عمرانی فرمانداری شهرستان مرودشت و معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امورخیریه فارس مقرر شد که در اسرع وقت نسبت به تخریب ساختمان قدیمی اقدام و عملیات بازسازی و نوسازی آن آغاز شود.

منوچهری اظهار کرد: برای آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی طرح مشترکی در خصوص احداث ساختمان جدید طراحی و سال ۱۳۹۲ عملیات عمرانی ساخت امامزاده طبق اصول فنی شروع شد.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان مرودشت گفت: با توجه به اینکه تابلو قدیمی فرسوده شده بود تابلوی جدید ۶ ماه قبل نصب شده است.

وی ادامه داد: این امامزاده دارای سه هکتار زمین است و هیات امنای پنج نفره دارد که نسبت به برگزاری مراسم فرهنگی ومذهبی با حضور اقشار مختلف مردم و هیات های مذهبی در محل امامزاده اقدام می کنند.

منوچهری بیان کرد: بنابراین این امامزاده از قدیم الایام در این محل وجود داده و فردی که این کلیپ را منتشر کرده مغرضانه این عمل را انجام داده است.

جواد یزدانی مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان فارس نیز در این باره گفت:‌ فیلم منتشر شده در فضای مجازی درباره جدید بودن آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) دروغ محض است چرا که در منابع و نقشه های هوایی سازمان میراث فرهنگی که مربوط به قبل از انقلاب اسلامی نیز بنای این امامزاده مشخص است.

وی تصریح کرد: این امامزاده همیشه محل رجوع مردم از روستاهای اطراف بوده و مردم ارادت خاصی به این امامزاده داشته اند.

کد خبر: 902932

وب گردی

وب گردی