رحمانی فضلی: با نسلی مواجه ایم که مناسبات و باورهای متفاوتی دارد

وزیر کشور گفت: با نسلی مواجه ایم که مناسبات، باورها و انتخابات متفاوتی دارد. اینکه چگونه باید برخورد کنیم، وارد مسایل سیاسی و اجتماعی می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست هم اندیشی با بانوان فعال در عرصه های اقتصادی که عصر امروز (چهارشنبه) در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد اظهار داشت: شاید از خود بپرسید که شان نزول این جلسه اقتصادی چیست؟ ما تقریبا در همه حوزه ها اعم از امنیت به طور مرتب در قالب ملی و استانی جلساتی داریم. همچنین در زمینه سیاسی، جلساتی را با احزاب و تشکل ها برگزار می کنیم.

وی افزود: در حوزه اجتماعی هم با کارشناسان و صاحب نظران جلساتی داریم. بزرگ ترین دستاورد این جلسات، ساماندهی آسیب های اجتماعی بود. در حوزه اقتصادی هم یکی از توصیه های رییس جمهور به ما، در الویت قراردادن مساله توسعه است و به خاطر همین در وزارت کشور و استان ها معاونت اقتصادی ایجاد کردیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: یکی از اهداف برگزاری این جلسه، دیدن یکدیگر است. این دیدن، زمینه همکاری ها و هم افزایی های بیشتر را فراهم می آورد.

وی تصریح کرد: همه مواردی که در این جلسه مطرح شد، به اطلاع رییس جمهور می رسد.

رحمانی فضلی درباره طرح تبعیض های جنسیتی در جلسه گفت: اصلا مسائل مربوط به جنسیت را مطرح نکنید؛ طرح این مسائل، در حقیقت اقرار به ضعف است. شما یک فعال اقتصادی هستید و این مسائل اصلا ربطی به مسائل جنسیتی ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دلایل ریشه ای اعتراضات اخیر در کشور اظهار داشت: ما با تغییر نسل مواجه هستیم. ما وارد چهل سالگی انقلاب شده ایم. با نسلی مواجه ایم که مناسبات، باورها و انتخابات متفاوتی دارد. اینکه چگونه باید برخورد کنیم، وارد مسایل سیاسی و اجتماعی می شود.

وزیر کشور تاکید کرد: برخی بر سلایقی اصرار دارند و البته چنین موضوعاتی در اصول و باور ما نیست. اسلام پویاست و می تواند همه نیازهای ما را پاسخ بدهد.

*رونمایی از سامانه جامع ثبت و پالایش وضعیت بانوان فعال اقتصادی

گفتنی است در این نشست نیز بیش از ٢٠ نفر از بانوان فعال اقتصادی ضمن تشریح فعالیت های اقتصادی خود به بیان نقطه نظرات و پیشنهاداتی در جهت بهبود فضای کسب و کار حوزه فعالیت خود پرداختند.

در جریان این نشست نیز از سامانه جامع ثبت و پالایش وضعیت بانوان فعال اقتصادی در کشور رونمایی شد.

در این سامانه تمامی اطلاعات بانوان فعال اقتصادی کشور در همه عرصه های اقتصادی ثبت و به روزرسانی می شود.

301

کد خبر: 902939

وب گردی

وب گردی