جرائم اولویت‌دار استان اردبیل کدامند؟

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: براساس تعداد پرونده‌های تشکیل‌شده در محاکم قضایی چهار آسیب خشونت، طلاق، حاشیه‌نشینی و اعتیاد آسیب‌های اولویت‌دار در استان اردبیل شناسایی شده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، یوسف خدادادی بعد از ظهر امروز در کارگاه تخصصی پیشگیری از خشونت در اردبیل اظهار داشت: براساس تعداد پرونده‌های تشکیل‌شده در محاکم قضایی چهار آسیب خشونت، طلاق، حاشیه‌نشینی و اعتیاد آسیب‌های اولویت‌دار در کشور و استان اردبیل شناسایی شده‌اند.

وی میزان جرائم خرد خشن را بیش از جرائم دیگر در سطح استان اردبیل دانست و تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد بروز و افزایش این نوع جرائم در سطح استان بوده‌ایم که باید تلاش شود با اقدامات فرهنگی در راستای کاهش این نوع جرائم در استان گام های اساسی برداشته شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با تاکید بر ارائه راهکارهای علمی و کاربردی در راستای کاهش این گونه جرائم در استان گفت: در صورتی که برنامه‌ریزی لازم و جامعی در راستای کاهش این آسیب‌ها با اقدامات و راهکارهای پیشگیرانه انجام نشود شاهد تبعات سوء و زیان‌باری در سطح جامعه می‌شویم که جبران آن شاید غیرممکن باشد.

خدادادی ریشه جرائم خشن را پدیده‌های اجتماعی دانست و بیان کرد: با توجه به این امر می‌توانیم با آموزش‌های عمومی و فرهنگی در راستای کاهش این گونه جرائم گام برداریم که در این زمینه نهادهای فرهنگی و به ویژه روحانیون از ظرفیت بالایی برخوردار هستند و انتظار می‌رود در منابر و مساجد در مورد چنین جرائمی مطالبی ارائه دهند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: در کنار برخوردهای شدید و قانونی با انواع جرائم در سطح استان، پیشگیری از جرائم از اولویت اصلی و اساسی برخوردار بوده و تلاش می‌کنیم تا با همکاری و مشارکت با دستگاه‌های مختلف و مرتبط در راستای کاهش جرائم در سطح استان به ویژه جرائم خشن اقدامات لازم با انجام دهیم تا از گسترش این آسیب‌ها جلوگیری کنیم.

900/900

کد خبر: 902940

وب گردی

وب گردی