نقش سازمان های مردم نهاد در توسعه ملی و کاهش آسیب های اجتماعی

معاون مشارکت های اجتماعی سازمان اجتماعی وزارت کشور در همایش سازمان های مردم نهاد زنان گفت: سازمان های مردم نهاد حوزه زنان می توانند نقش مهمی در توسعه ملی و کاهش آسیب های اجتماعی ایفا کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ اکبری معاون مشارکت های اجتماعی سازمان اجتماعی وزارت کشور در همایش سازمان های مردم نهاد زنان گفت: سازمان های مردم نهاد حوزه زنان می توانند نقش مهمی در توسعه ملی و کاهش آسیب های اجتماعی ایفا کنند.


اکبری با اشاره به روند جهانی رشد سمن‌ها و اهمیت آنها گفت: از مهمترین کارکرد سازمان های مردم نهاد مداخله در مسائل اجتماعی است که شامل مواردی چون سهیم شدن در توسعه ملی با تلاش برای رفع مشکلات اقشار آسیب‌پذیر، کاهش فقر و توانمندسازی گروه های حاشیه ای و محروم، حساس سازی جامعه در قبال امور مربوط به خود همچون محیط زیست، مسائل کودکان و تجربه و آزمودن رویکردهای نوین و خلاقانه در ارائه خدمات اجتماعی می شود.


او دیگر نقش سازمان های مردم نهاد را کاهش بار تصدی گری دولت در حوزه مسائل اجتماعی، انتقال خواسته‌های افراد و گروه هایی که به مجاری سیاست‌گذاری دسترسی ندارند به تصمیم‌گیران از طریق واسطه‌گری بین دولت و جامعه بیان کرد و گفت وزارت کشور بستر مناسبی را برای نقش آفرینی سازمان های مردم نهاد ایجاد کرده است.

401

کد خبر: 902955

وب گردی

وب گردی