2018 سال به رسمیت شناختن کشور فلسطین

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که این تشکیلات به تلاش‌‌های خود در راستای به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی اتحادیه اروپا در سال میلادی جاری ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسکانیوز، وزیر خارجه فلسطین از تلاش‌های دولت تشکیلات خودگردان برای تشویق کشورها جهت به رسمیت شناختن کشور فلسطین خبر داد.

«ریاض المالکی» چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت که در مورد به رسمیت شناختن کشور فلسطین با اروپایی‌ها بارها سخن گفته است و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این مورد با «فدریکا موگرینی»، مسئولی سیاست خارجی اروپا در خصوص این موضوع رایزنی داشته است.

وی ادامه داد که تشکیلات خودگردان فلسطین به طور مستمر با پایتخت‌های اروپایی در ارتباط بوده و درخواست خود در خصوص به رسمیت شناختن کشور فلسطین را مطرح کرده است.

مالکی گفت که اسلوونی اولین کشور اروپایی است که به شکل مثبت با این درخواست تعامل کرده و تلاش برای به رسمیت شناخت کشور فلسطین از سوی کشورهای اروپایی در سال 2018 ادامه خواهد داشت.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا 15 آذر ماه طی سخنرانی خود شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و دستور انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر را صادر کرد.

در واکنش به این اقدام، سران کشورهای سازمان همکاری اسلامی به ریاست ترکیه در استانبول نشست فوق‌العاده ترتیب داد و این اقدام را به شدت محکوم کردند.

کشورهای اسلامی برای محکوم کردن این اقدام ترامپ به ابتکار مصر طرح لغو تصمیم ترامپ را به شورای امنیت سازمان ملل برد و به رغم محکومیت این طرح از سوی بسیاری از کشورهای دنیا با وتوی آمریکا مواجه شد.

در واکنش به وتوی آمریکا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به درخواست کشورهای مسلمان و اعضای جنبش عدم تعهد، برای رأی‌گیری در خصوص قطعنامه‌ای غیرالزام‌آور در مورد اقدام ترامپ در مورد قدس تشکیل جلسه داد و با اکثریث قریب به اتفاق آرا آن را محکوم کرد.

کد خبر: 902964

وب گردی

وب گردی