بهره برداری از ۳۷۳ کیلومتر راه و بزرگراه در دهه فجر

معاون ساخت وتوسعه راه‌ها گفت: همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۳۷۳ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی واقع در کریدورهای ترانزیتی ۱۷ استان کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه اقتصادى ایسکانیوز؛ محمدرضا کدخدا زاده ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی گفت:‌ همزمان با سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ۳۷۳ کیلومتر راه و بزرگراه واقع در کریدورهای ترانزیتی ۱۷ استان کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

او با تاکید بر توسعه کریدور محور در برنامه‌های شرکت ساخت وتوسعه اظهار داشت: یکی از رویکردهای اصلی در برنامه‌ریزی‌های شرکت توسعه کریدورهای ترانزیتی کشور است و در این راستا تلاش شده تا نسبت به تکمیل هرچه سریعتر پروژه‌ها با توجه به پیشرفت فیزیکی آنها اقدام شود.

معاون ساخت وتوسعه راه‌ها از بهره‌برداری ۱۳۵ کیلومتر پروژه بزرگراهی در کریدور جنوبی کشور خبر داد و افزود:‌ بیشتر این پروژه‌ها در استان هرمزگان واقع شده است و شامل بخشی از بزرگراه کنارک- بندرعباس، جاسک- میناب و بندر خمیر- بندرلنگه- پارسیان- عسلویه و بزرگراه و گناوه- دیلم در استان بوشهر است. بهره‌برداری از این راه‌ها علاوه بر افزایش ایمنی، کاهش ترافیک موجب رونق ترانزیت، توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در استان‌های جنوبی می‌شود.

کدخدا زاده بهره‌برداری حدود ۲۰ کیلومتر بزرگراه در استان خراسان رضوی را از دیگر برنامه‌های دهه مبارک فجر دانست و افزود:‌ باند دوم بزرگراه بهشهر- گرگان- بجنورد- قوچان بخش دیگری از پروژه‌های آماده افتتاح در این ایام است که محور مواصلاتی بین استان گلستان و خراسان شمالی و رضوی محسوب می‌شود و در کاهش ترافیک این محور نقش حیاتی دارد.

معاون ساخت وتوسعه راه‌ها بهره‌برداری از ۳۰ کیلومتر باند دوم در استان چهارمحال و بختیاری را بسیار مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: باند دوم شهرکرد- بروجن- لردگان- دهقان از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر است که از راه‌های شریانی ارتباط مرکز و شمال شرق کشور با بندر امام خمینی در استان خوزستان است.

او افزود:‌ بهره‌برداری از این محور موجب کاهش ترافیک، افزایش ایمنی و ارتباط مناسبت‌تر و نزدیک‌تر استان‌های مرکزی و شمال‌شرقی از طریق استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری با بندر امام‌خمینی بدون عبور از مرکز کشور می‌شود. بزرگراه انزلی- رشت- لاهیجان- بابلسر- بابل، باند دوم بزرگراه بابامیدان- گچساران، باند دوم داران- درود، بزرگراه ساوه- بویین زهرا، محور همدان- بیجار از دیگر پروژه‌هایی است که در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد.

این مقام مسوول اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها را بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

401

کد خبر: 903086

وب گردی

وب گردی