ابرقدرت‌ها را بگذاریم کنار، حتی بقیه هم دلسوز ما نیستند

رئیس جمهور گفت: اگر قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها را بگذاریم کنار، بقیه هم دلسوز ما نیستند؛ در هشت سال جنگ کسی کمک نکرد، خود ما بودیم مردم، سپاه، بسیج و عشایر؛ امروز هم در دنیا کسی نمی‌آید مشکل ما را حل کند و ما باید خودمان مشکلات را حل کنیم.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوزحجت‌الاسلام حسن روحانی عصر امروز در آیین افتتاح پروژه‌های صنعتی، کشاورزی و اقتصادی استان کرمان در مجتمع گل‌گهر سیرجان اظهار داشت: هر پروژه‌ای که در ایران افتتاح می‌شود از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی یاد می‌کنم که یکی از آرزوهای ایشان شکوفایی ایران بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه گل‌گهر یکی از مراکزی است که ما باید در کشور به آن افتخار کنیم، بیان داشت: ان‌شا‌ءالله در این مرکز زنجیره‌ آهن اسفنجی به فولاد در آینده نزدیک تکمیل شود.

روحانی ادامه داد: اینکه ایران در تولید آهن اسفنجی در دنیا اول است خیلی لذت‌بخش است، مهم نیست مربوط به کجا هست بخش خصوصی، دولت و این افتخار است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار جهانی، ذخائر ارزی و طلای ما از 155 کشور دنیا بالاتر است، عنوان کرد: در تولید گندم خودکفا هستیم و صدور محموله گندم به ایتالیا را داشتیم، همیشه نفت صادر می‌کردیم، الان گندم و فولاد هم صادر می‌کنیم و این موجب افتخار ماست.

روحانی ادامه داد: سراسر ایران امید است ملت ایران و جوانان، کشاورزان، روستائیان، زنان و همه امید هستند چرا باید از یأس حرف بزنیم حرف زده می‌شود سیاهنمایی می‌شود اما سراسر کشور نور است معنویت در کشور را نگاه کنید کدام کشور اینگونه است، مادیات را نمی‌گویم مشکل نداریم، چه کسی باید حل کند، هیچ‌کس در این دنیا جز خودمان دلسوز خودمان نیست.

رئیس جمهور ادامه داد: قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها را بگذاریم کنار، بقیه هم دلسوز ما نیستند، هشت سال جنگ کسی کمک نکرد، خود ما بودیم مردم، سپاه، بسیج، عشایر و مردم ایستادیم و پیروز شدیم امروز هم در دنیا کسی نمی‌آید مشکل ما را حل کند و ما باید خودمان حل کنیم.

وی با اشاره به مشکلاتی از جمله زلزله، سیل، گرد و غبار، آلودگی هوا و ... تصریح کرد: مگر دنیا مشکل ندارد در عراق، سوریه، افغانستان، اینجور نیست که مردم دیگر مشکل نداشته باشند ما باید قدم به قدم در بخش‌های مختلف راه توسعه و پیشرفت را ادامه دهیم.

روحانی با اشاره به افتتاح بیش از 10 هزار میلیارد تومان پروژه در استان کرمان اظهار کرد: چرا حرکت نکنیم و امیدوار نباشیم؟ اینکه دستگاه دولت، استانداری، ادارات و ... نقص دارد منکر نیستیم حتما دارد اما همه باید دست به دست هم بدهیم.

رئیس جمهور ادامه داد: نقص داریم و باید آن را رفع کنیم مردم جایی نقد دارند می‌خواهند نظر خود را اعلام کنند باید اعلام کنند؛ نظام ما دیکتاتوری نیست، مردم آزاد هستند، حق دارند، بیان کنند نصیحت و ارشاد می‌کنند و راهکار نشان می‌دهند.

روحانی با تاکید بر اینکه ما همه جا باید در کنار هم باشیم، عنوان داشت: در فولاد و در تولید و ذخائر معدنی یکی از کشورهای بزرگ دنیا هستیم با ذخائری که در حال اکتشاف هست و معادن جدید، کشور ما کشوری است که ذخائر بزرگی دارد و ملت بزرگتری دارد و فرهنگ بالاتری دارد.

وی ادامه داد: کارهای بزرگی در تاریخ کردیم که انقلاب ما و دفاع مقدس از شگفتی‌های منطقه و جهان بود و امروز هم این‌چنین است و امنیت کشور نعمت بزرگی است که داریم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مصرف انرژی در کشور زیاد است و باید فکری کنیم که مصرف را پایین بیاوریم، افزود: اکنون 700 میلیون متر مکعب در روز در کشور گاز مصرف می‌شود در تمام بخش‌ها که رقم بسیار بزرگی است و ما امروز روی پای خود ایستادیم و دو سه سال پیش نمی‌توانستیم چنین مصرفی داشته باشیم و نیازمند کشور همسایه بودیم که آن هم برای ما ناز می‌کرد و امروز نیاز به هیچ کشوری نداریم هم مصرف داخلی را تامین و هم صادر می‌کنیم.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های پتروشیمی، نفت و گاز بیان کرد: چرا ما باید ناامید باشیم؟ ممکن است کسی بگوید در برجام اگر این کلمه اینجوری گفته می‌شد بهتر بود همه تلاش خود را کردیم همین برجام برای گل‌گهر چه‌کار کرده و چه طرح‌هایی را در استان کرمان پیش برده است، صادرات در نفت و میعانات نسبت به قبل برجام دو برابر شده است.

روحانی گفت: کارهای مهم خودمان را کوچک نکنیم؛ پیشرفت و توسعه کشور مال ملت ایران است در بخش بهداشت و درمان بهتر شده وضعیت کشور که کار ملت و دولت است و در ورزشگاه‌ها، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها چرا قدردان نعمت نباشیم ضمن اینکه نقص هم داریم و باید برطرف کنیم و چاره‌سازی کنیم.

وی با بیان اینکه اگر مشکل داریم خودمان باید حل کنیم، تصریح کرد: اثبات کردیم ملت توانمند و قدرتمندی هستیم همان جمله‌ای که امام و رهبری می‌فرمایند «ما می‌توانیم» و واقعا ملت و ایران و جوانان ما می‌توانند.

روحانی اظهار داشت: ما اگر امیدواری را بیشتر کنیم شرایط کشور ما شرایطی است که امروز از 39 سال پیش توانمندتر هستیم و کار و تلاش می‌کنیم در وسط شلوغی‌هایی که گاهی دشمنان می‌خواهند به تعبیر رهبری یک کلاغ چهل کلاغ و اضافه و پایین کنند، ریسک اعتباری ایران یک درجه در دنیا بهتر شد نکته مهمی است اینکه ریسک ما قبل از برجام هفت بود سال گذشته به 6 رسید و امسال به پنج رسید و یک قدم وضع ما بهتر شد و این نظر دنیاست و کشورهای صنعتی بزرگ دنیا و سازمان‌های بین‌المللی این را می‌گویند.

رئیس جمهور گفت: هم نظر دنیا این است و هم خودمان می‌بینیم که در مسیر رشد و تعالی هستیم باید مشکلاتمان را حل کنیم و به آینده امیدوار باشیم و همه دست به دست هم بدهیم برای سال آینده که چهلمین سال انقلاب است مسیر را در مسیر درست انقلاب و اسلام که بر این پایه در 39 سال پیش پیروز شد.

منبع: فارس

303

کد خبر: 903132

وب گردی

وب گردی