علم زدایی و دین زدایی دو راهبرد دشمنان در دانشگاه

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در دومین گردهمایی اساتید و مدیران گروه معارف دانشگاه آزاد در شیراز دین زدایی و علم زدایی را دو برنامه جدی دشمنان در دانشگاه ها دانست.


به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر علیرضا رهایی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در گردهمایی اساتید و مدیران گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی در شیراز گفت: با گذشت نزدیک به ۴ دهه، انقلاب اسلامی تحولات بزرگی در کشور و جهان به جای گذاشته است، رساندن پیام مظلومین به مردم جهان و پشتیبانی از مردم ستمدیده در جهان و ایجاد روحیه خودباوری و عزت نفس در میان اقشار مختلف مردم؛ که وظیفه ما این است که این اهداف بزرگ را برای نسل جدید تبیین کنیم.
وی افزود: اولین برخوردم با امام پاییز ۱۳۵۷ در پاریس بود، آن موقع امام هر شب در اتاقی ۳ در ۳ بعد از نماز مغرب و عشا دورنمایی از انقلاب مطرح کرده و تحولی که در مردم ایجاد شده بود را با زبان ساده بیان می کردند، امروز داریم درک می کنیم و اینکه هدف و موضوعات در چه مسیری دنبال می شود.
معاون آموزشی دانشگاه آزاد با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب بر موضوع علم تصریح کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند یکی از ارکان و ستون های ایستادگی ملت ایران به پیشرفت های علمی کشور بر می گردد، قدرت های اقتصادی، علمی، نظامی و امنیتی ردیف اول دنیا یک جبهه وسیع علیه ملت ایران تشکیل دادند و هر کس کاری از دستش بر می آید علیه ملت ایران انجام می دهند و ملت ایران با کمال قدرت و استقامت علیه این صف ایستاده است و یک رکن مهم در این ایستادگی علم است.
وی ادامه داد: این علم است که به ما اعتماد به نفس می دهد و دانشگاه به ملت ایران کمک می کند که عزت نفس خودش را حفظ کند و مسئولین از این جهت مدیون دانشگاه ها هستند.
دکتر رهایی با بیان نقشه و برنامه ریزی دشمنان برای دانشگاه ها گفت: دشمنان دو کار برای دانشگاه دارد برنامه ریزی می کند یکی علم زدایی و دیگری دین زدایی، نماد علم زدایی ترور دانشمندان هسته ای کشورمان بود و با علم بدون دین هم نمی شود کار را پیش برد.
وی ضمن بیان اهمیت ایمان، باور و معرفت عمیق دینی در دانشگاه ها تاکید کرد: اساتید گروه معارف این وظیفه را دارید که علم همراه دین در دانشگاه را ترویج کنید و نقش اساتید معارف با گفتار و رفتارشان اهمیت دارد، اساتید باید با واقعیات و حقایق کشور آشنا شود و سعی کنند روح تازه ای در این کالبد بدمند.
معاون آموزشی دانشگاه آزاد ضمن بیان اهمیت دستیابی به علم نافع، دو مزیت دانشگاه آزاد را برشمرد و گفت: تدوین برنامه و چشم انداز فرهنگی دانشگاه آزاد و مدیریت متعهد و باانگیزه در صحنه فرهنگی دانشگاه آزاد را باید قدر دانست و از این دو مزیت بهره برد.
وی با بیان اینکه تدریس دروس معارف یک فرصت برای تبیین معرفت دینی و فرهنگی است افزود: این فرصت مهمی است که باید جدی گرفته شود، اساتید معارف جایگاه استادی را به عنوان شغل نگاه نکنند بلکه یک تکلیف و وظیفه ای بدانند که این رسالت را به نسل جوان منتقل کنند و این بار سنگینی بر دوش اساتید معارف است.
دکتر رهایی با بیان اینکه دروس معارف جامعیت خوبی دارد تاکید کرد: دانش اساتید معارف باید جامع، عمیق وسیع و گسترده باشد و مرتب به روز شود و تسلط کامل و اشراف دقیق و جامع بر موضوعات جزو مباحث با اهمیت است.
وی با اشاره به اینکه تدریس دروس معارف نیازمند صداقت در علم و عمل است تصریح کرد: اساتید با توجه به این دانش و اطلاعات و صداقت زمینه اثربخشی آموزه های دینی را به نسل جدید فراهم کنند و این نیازمند تلاش جهادگونه و همتی تکلیف گرایانه هست.

کد خبر: 903170

وب گردی

وب گردی