ابلاغیه آخوندی مانع بروز فساد مالی و‌ امضا فروشی در حوزه ساخت و ساز است/ تاکید بر خروج نمایندگان از مشاغل دیگر

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه صدور ابلاغیه منع دوشغلگی در نظام مهندسی اقدام بجایی از سوی آخوندی بود گفت: بدون شک این اقدام از بروز فساد مالی، رانت و یا امضا فروشی در حوزه مهندسی به شدت جلوگیری می کند.

به کزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، قاسم میرزایی نیکو عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی،در خصوص ابلاغیه اخیر وزیر راه و شهرسازی پیرامون منع پذیرش و یا قبول منافع متعارض در ارایه خدمات مهندسی ساختمان بیان کرد: به تصور من این اقدام بسیار شایسته و دستور به جایی از سوی وزیر راه و شهرسازی بود که قطعا به همراه خود مشکلات بسیار زیادی را در حوزه مهندسی و ساخت و ساز رفع و حل خواهد کرد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرچند این اقدام ممکن است به اعتقاد برخی مشکلاتی از لحاظ حقوقی و کسری بودجه ماهیانه داشته باشد گفت: به اعتقاد من با این اقدام بسیاری از فعالیت‌ها تعیین تکلیف شده و بخش عمده‌ای از مشکلات موجود رفع خواهد شد.

میرزایی نیکو در این راستا تأکید کرد: قطعا وقتی فردی پست دولتی همچون معاونت عمرانی استاندار داشته و همزمان سه دفتر مهندسی دارد نمی تواند در هر بخش به وظایف درست خود رسیدگی کند، به اعتقاد من باید حداقل حق امضا، پیگیری، نظارت و بازرسی مهندسی نیز از وی در دفاتر مهندسی سلب شده تا امور در مسیرصحیح خود اجرایی شود.

این نماینده مجلس با تأکید براینکه این ابلاغیه اقدام بسیار خوب و مناسبی از سوی وزیر راه و شهرسازی بود گفت: بدون شک این اقدام از بروز فساد مالی، رانت و یا امضا فروشی در حوزه مهندسی به شدت جلوگیری کرده و رد تضاد منافع در آن به گونه‌ای صحیح رعایت می شود.

میرزایی نیکو در پایان خاطرنشان کرد: قطعا متوقف شدن پست و مسئولیت دیگر نمایندگان در زمان ۴ ساله حضور در مجلس شورای اسلامی و از سرگیری آن پس از خروج از این حیطه اقدام شایسته وخوبی است و قطعا کارایی را افزایش می‌دهد.

402

کد خبر: 903183

وب گردی

وب گردی