دستورالعمل جدید اردوهای دانش آموزی تا پایان اسفند نهایی می شود

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت باید فضای مدارس را شاداب کنیم تا بتوانیم در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگسازی موثر واقع شویم.

به گزارش ایسکانیوز، مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای تربیتی وزارت آموزش و پرورش از اجرای برنامه جدید اردوهای منطقه‌ای با پیش‌بینی 50 هزار اردوی سالانه از تابستان 97 خبر داد و گفت: دستورالعمل نهایی اردوهای دانش آموزی تا پایان اسفند ابلاغ می‌شود.

علی رمضانی باتاکید بر اینکه باید فضای مدارس را شاداب کنیم تا بتوانیم در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگسازی موثر واقع شویم اظهار کرد: بزرگترین دغدغه ما شاداب سازی مدارس است و سیاست ما شکل گیری فعالیت‌های گروهی چون سرود است، ما باید محتوا را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم تا به کمک مربی و ظرفیت‌های موجود آن را اجرا کنند. سیاست ما ارسال بخشنامه‌های متعدد نیست.

وی افزود: اجرای مسابقات سرود ملی را در دستور کار قرار داده‌ایم و در عین حال به خرده فرهنگ‌های هر قوم و هر شهری توجه داریم.

مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای تربیتی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری اردوهای منطقه‌ای خبر داد و گفت: سیاست ما برگزاری اردوهای کشوری نیست، 2000 اردوی کشوری داریم اما از سال تحصیلی دیگر، باید تمام مناطق خودشان در سطح استان اقدام به برگزاری اردوهای منطقه‌ای کنند.

رمضانی افزود: طبق برآوردها باید بالای 50 هزار اردوی منطقه‌ای داشته باشیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا این تصمیم محدود کردن اردوهای ملی در پی حوادث جاده‌ای و سایر اشکالات برگزاری اردوها نیست؟ اظهار کرد: وقتی دانش آموزی از یک شهر می‌آید به جایی چون تهران، ممکن است ضد شهر خودش بشود و دیدگاهش نسبت به شهر خودش تغییر کند در حالی که دانش آموزان ما باید ابتدا ظرفیت‌های استانی خودر ا بشناسند. فرزندان ما هنوز ظرفیت های منطقه خود را نمی‌شناسند.

مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای تربیتی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: باید بتوانیم در وضعیت موجود، فضای جدیدی بسیازیم. قصد داریم اردوهای منطقه‌ای بویژه برای دانش‌آموزان ابتدایی را با حضور خانواده‌هایشان برگزار کنیم که این طرح از تابستان 97 شروع می شود و ضمن آثار تربیتی خوبی که دارد ، یک فرصت اقتصادی برای مناطق است.

رمضانی از ابلاغ دستورالعمل جدید اردوهای دانش آموزی تا پایان اسفند خبر داد و گفت: تفاوت این دستورالعمل جدید با شیوه نامه فعلی زیاد نیست و شاید حدود پنج درصد باشد.

ایسنا ۷۰۵

کد خبر: 903186

وب گردی

وب گردی