جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» در دوره‌های آتی جشنواره فجر ادامه یابد

کارگردان فیلم سلام بر فرشتگان گفت: جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» می تواند در دوره‌های بعدی جشنواره فیلم فجر هم ادامه پیدا کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، فرزاد اژدری با اشاره به اجرای جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» اظهار کرد: نمایش فیلم‌های کودک در ایام جشنواره در قالب جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» اتفاق خوبی است و این امر شبیه طرح‌هایی همچون زنگ سینما می‌تواند اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: اطلاعی ندارم این بخش رقابتی است و به آثار برگزیده سیمرغ تعلق می‌گیرد یا نه اما این اتفاق را به فال نیک می گیرم و امیدوارم این طرح با فیلم‌هایی جدیدتر و شکل جذابتری در سال آینده نمایش داده شود.

کارگردان فیلم عملیات مهدکودک تاکید کرد: همه مردم و تماشاگران دوست دارند آثار جشنواره فیلم فجر را ببیند و بچه‌ها نیز دوست دارند در جشنواره فیلم فجر سهیم باشند و چه خوب آنکه برای بچه‌ها نیز نوآوری داشته باشیم و بتوانیم شرایط خوبی را برای دانش آموزان در سینما و جشنواره فیلم فجر فراهم کنیم.

اژدری توضیح داد: در سال‌های قبل در جشنواره فیلم فجر فیلم کودک داشتیم و به یاد دارم در یکی از همین دوره‌ها یکی از آثار خودم در جشنواره فیلم فجر حاضر بود و در این رویداد اکران شد.

وی تصریح کرد: فجر جشن سالانه سینمای ایران است و امسال «فیلشاه» را در این رویداد داریم و خدا را شاکریم یک نماینده برای سینمای کودک در این رویداد وجود دارد و امیدوارم در کنار فیلم‌های جشنواره فیلم فجر، فیلم‌های کودک نیز به این رویداد راه پیدا کرده و رقابت کنند.

کارگردان فیلم سلام بر فرشتگان گفت: سینمای کودک نیازمند تبلیغ است و یکی از فضاهای مناسب برای این تبلیغ، جشنواره فیلم فجر است و این اقدامات موجب آشنایی بیشتر مردم با سینمای کودک شده و مردم فیلم‌های کودک اکران شده در ایام جشنواره را به ذهن خود می‌سپارند و در زمان اکران عمومی این آثار به تماشای آنها خواهند نشست.

اژدری یادآور شد: ما امسال ممکن است ۱۰ فیلم یا ۲ فیلم داشته باشیم؛ اگر «سیمرغ و پروانه‌ها» را بنیانگذاری می‌کنیم خوب است که بماند. حتا می‌توانیم به سینمای کودک و نوجوان در جشنواره فجر بپردازیم و می‌توان با توجه به استقبال مخاطبان و مقتضیات زمان، این بخش را در سال‌های آینده اضافه کرد و اگر تعداد آثار در این بخش زیاد بود می توان سیمرغ هم به بهترین فیلم کودک اهدا کرد.

«قهرمانان کوچک»، «دنیای کیف‌ها»، «فیلشاه»، «دزد و پری ۲» و «شکلاتی» به مدت پنج روز از۱۴ تا ۱۸ بهمن سال جاری در سالن‌های اصلی سینماهای مردمی جشنواره فیلم فجر در تهران شامل سینماهای: تماشا، کیان، راگا، ماندانا، استقلال، اریکه ایرانیان، مگامال ۱، جوان، چهارسو۱، فرهنگ۱، گراند سینما کوروش و سالن اصلی سینما آزادی و همچنین سینماهای منتخب نمایش دهنده فیلم‌های جشنواره در مراکز استان‌ها نمایش داده می‌شود.

جشن بزرگ «سیمرغ و پروانه‌ها» به‌همت کارگروه تخصصی سینمای کودک بنیاد سینمایی فارابی و همکاری تشکل تازه تاسیس «مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان» که توسط جمعی از فعالان سینمای کودک شکل گرفته و همچنین مرکز مردم نهاد «سامانه اردویی مدارس» و نیز مشارکت ادارات کل آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

500

کد خبر: 903201

وب گردی

وب گردی