مقاوم‌سازی، یکی از برنامه‌های جدی دولت در سال آینده

رئیس‌جمهور در ادامه سفر به استان کرمان، صبح جمعه با حضور در روستای زلزله زده گورک از توابع شهرستان راور، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این روستا و گفت‌وگویی صمیمی با مردم این منطقه ، از نزدیک در جریان روند خدمات رسانی به مردم زلزله زده استان کرمان قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با حضور در تعدادی از چادر و کانکس‌هایی که برای اسکان موقت اهالی زلزله زده استقرار یافته بود ، از نزدیک با ایشان به گفت‌وگو پرداخت و در جریان مشکلات و مطالبات آنان قرار گرفت.

رئیس‌جمهور سپس با حضور در اجتماع اهالی روستا، ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و نیز دهه مبارک فجر گفت: این روزها سالروز پیروزی انقلابی است که خود شما مردم به ثمر رساندید و در طول حدود 40 سال گذشته از آن حفاظت کرده‌اید. شما در این سال‌ها مسیر اسلام و انقلاب را ادامه داده و با تلاش خودتان ایران اسلامی را هر روز بیش از گذشته سربلند کردید.

وی با بیان این‌که «برای من مایه افتخار است که در جمع صمیمی شما حضور یافتم و از روحیه با نشاط و باصفای شما بهره‌مند شدم»، اضافه کرد: شما مردم این روستا مثل همه مردم ایران بسیار خوب و صبور هستید و اگر چه دچار مصیبت شده‌اید، اما از صفا و صمیمیت شما چیزی کم نشده است.

وی اظهار داشت: در این فاصله‌ای که از خانه‌های تخریب شده و چادرها و کانکس‌هایی که برای اسکان موقت ایجاد شده، بازدید می‌کردم، مردم صبورانه و در فضایی بسیار صمیمی، مشکلات خود را در میان گذاشتند. خواست اصلی مردم ساخت مسکن دائمی است.

روحانی تصریح کرد: در جریان بازدید از روستا خانه‌هایی را دیدیم که در جریان زلزله حدود 12 سال پیش بازسازی و مقاوم‌سازی شده بودند و به لطف خدا در زلزله اخیر آسیب ندیده و سالم مانده اند. پس ضرورت دارد بازسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی را جدی‌تر دنبال کنیم.

منبع: ایسنا

۳۰۴

کد خبر: 903222

وب گردی

وب گردی