افتتاح کارخانه عمل آوری آبزیان بوشهر با حضور وزیر ارشاد

در دومین روز از دهه مبارک فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کارخانه فرآوری، عمل آوری و سردخانه آبزیان بوشهر در شهر صنعتی این شهر افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ادامه سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و در دومین روز از دهه مبارک فجر ظهر امروز کارخانه فرآوری، عمل آوری و سردخانه آبزیان بوشهر در شهرک صنعتی این شهر افتتاح شد.

رئیس سازمان جهان کشاورزی استان بوشهر در مراسم افتتاح این پروژه با بیان اینکه این استان از ظرفیت بالایی در حوزه پرورش آبزیان و صید و صیادی برخوردار است اظهار داشت: این استان اکنون ظرفیت تولید 14 هزار تن میگوی پرورشی دارد که در 4 هزار هکتار اراضی ساحلی تولید می‌شود.

محمدتقی منوچهری با بیان اینکه اراضی پرورش میگو 3 هزار هکتار افزایش می‌یابد افزود: در بخش پرورش میگو در استان بوشهر 7 هزار نفر بهره بردار هستند.

وی با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس در خلیج فارس از دیگر ظرفیت‌های استان بوشهر است خاطر نشان کرد: اکنون 1300 تن ماهی در قفس در استان بوشهر تولید می‌شود و این در حالی است که به ظرفیت 3800 تن پروژه در این بخش آماده بهره برداری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه ظرفیت 80 هزار تنی سردخانه و عمل آوری محصولات در استان بوشهر بیان کرد: 50 هزار تن از این ظرفیت در تولید محصولات کشاورزی و نخیلات و 30 هزار تن در بخش آبزیان است.

منوچهری با اشاره به اینکه 15 هزار تن محصولات آبزیان امسال از استان بوشهر صادر شده گفت: 15هزار و 500 بهره برداردر بخش دریایی و هفت هزار بهره بردار در بخش پرورش در استان بوشهر فعال هستند که میزان صید آبزیان به طور میانگین 60هزار تن و در بخش پرورش 14 هزار تن در سال است.

وی بیان کرد: همزمان با آغاز دهه مبارک فجر 18 پروژه درزیربخش آب و خاک، شیلات، زراعت، باغبانی، منابع طبیعی و امور دام با 630 میلیارد ریال در استان بوشهر افتتاح می‌شود.

901

کد خبر: 903241

وب گردی

وب گردی