وزارت راه و شهرسازى آمادگى مقابله با بحران ها را ندارد/ آخوندی باید پاسخگو باشد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات پیش آمده بعد از بارش برف در حوزه حمل و نقل کشور، نشان دهنده عدم آمادگى وزارت راه و شهرسازی براى مقابله با بحران ها در سطوح مختلف حمل و نقل است.

فرج الله رجبی، رییس سازمان نظام مهندسی کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، به مشکلات اخیر حوزه حمل و نقل کشور که در ادامه بارش های برف در کشور ایجاد شده بود، اشاره کرد و گفت: به دلیل مشکلاتى که طی چند روز گذشته به دلیل بارش برف در کشور پیش آمد، قرار بر این بود تا روز سه شنبه هفته گذشته جلسه اى با حضور وزیر راه و شهرسازى در فرودگاه امام خمینى برگزار شود تا مذاکراتى در خصوص بحران های پیش آمده صورت گیرد.

او در ادامه اظهار داشت: فرودگاه امام خمینی از جمله مهمترین فرودگاه های کشور تلقی می شود که بعد از بارش برف با موانعى همراه شد و این فرودگاه تا چند روز بعد از بارش برف، هیچ گونه سرویس دهی به مسافران نداشت. این در حالیست که رویارویى با چنین مشکلاتى در حوزه حمل و نقل کشور از جمله مسائل حیرت انگیزى بود که باید هر چه زودتر به دلیل آن رسیدگى شود.

رجبی با اشاره به مسدود شدن آزادراه هاى اصلى کشور گفت: اتوبان تهران - قم و نیز اتوبان تهران – کرج که از جمله پرترددترین اتوبان های کشور هستند، طی ساعات طولانى مسدود شدند که این امر نشان دهنده عدم آمادگى وزارت راه و شهرسازی براى مقابله با بحران ها در سطوح مختلف حمل و نقل است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شوراى اسلامى با تاکید بر اینکه مشکلات پیش آمده در کشور به عنوان بحران بسیار بزرگی در حوزه حمل و نقل تلقی مى شود، گفت: پدیده بارش برف در کشور به عنوان پدیده غیرمترقبه ای محسوب نمی شود، بنابراین از وزارت راه انتظار می رفت که برای چنین بحران هایی برنامه مدون و نیز ابزارهای لازم را در نظر داشته باشد زیرا ممکن است در طول سال چندین بار با بارش برف در کشور روبرو شویم.

او در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مشکلات پیش آمده طى چند روز اخیر تعجب آور بود، بنابراین قرار است تا جلسه ای در این زمینه جهت پاسخگویى وزیر برگزار شود که این جلسه به احتمال زیاد امروز و یا در طول هفته برگزار خواهد شد.

401

کد خبر: 903280

وب گردی

وب گردی