مخابرات با 2 شرکت در واگذاری اینترنت خانگی تفاهم کرده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اینستاگرام خود در توضیح سوالات مکرر کاربران نوشت:شرکت مخابرات ایران تا کنون با 2 شرکت به تفاهمات قراردادی در زمینه واگذاری اینترنت خانگی رسیده و شرایط برای خرید سرویس از این شرکتها فراهم شده است .

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمد جواد آذری جهرمی در شرح این موضوع آورده است:در مورد وجود انحصار برای شرکت مخابرات ایران در واگذاری اینترنت خانگی، همانگونه که قبلا بیان شده با توجه به مصوبه266 کمیسیون تنظیم مقررات و لزوم اصلاح این رفتار، شرکت مخابرات ایران تا کنون با 2 شرکت دیگر به تفاهمات قراردادی رسیده و با ابلاغ آن به استانها شرایط برای خرید سرویس از این شرکتها فراهم شده است.
او تصریح دارد، سازمان تنظیم مقررات موظف شده است بر نحوه اجرای این مصوبه نظارت نماید، در صورت وجود مشکل گزارش آن به سامانه۱۹۵ در پیگیری موثر خواهد شد.
آذری جهرمی در بخش دیگری آورده است، در تعرفه جدید، مشترکین کم مصرف که پهنای باند بالا نیاز دارند، فاقد انتخاب مناسب هستند و برای رضایت این دسته از کاربران، پیشنهادهایی در حال بررسی است که تلاش می کنیم تا فروردین ماه به نتیجه نهایی برسد.
وزیر ارتباطات در مورد بهبود کیفیت بازی های آنلاین افزوده است، علاوه بر اینکه کیفیت این بازیها مورد پایش دایمی قرار گرفته تا شرایط نسبی فعلی تثبیت شود، تیمی مشغول مذاکره و پیگیری شده اند تا بهبود مناسبی حاصل شود‌.
آذری جهرمی در ارتباط با تعرفه جدید نوشته است، شرکت ها موظف هستند ابتدا از اینکه سرعت مورد تقاضای مشترک قابل واگذاری است، اطمینان حاصل نمایند و سپس نسبت به برقراری آن اقدام نمایند.
او می افزاید، برقراری سرویس بدون حصول اطمینان از سرعت تخلف است و سازمان تنظیم مقررات موظف بر نظارت برای حسن اجرای مصوبه شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص فهرست سایتهای داخلی که نیم بها محاسبه می‌شوند، آورده است در مصوبه آمده که کلیه سایتهایی که در درون کشور میزبانی می‌شوند، بایستی نیم بها مورد محاسبه قرار گیرند، بنابراین لیست پانصد سایت سابق فاقد اعتبار برای محاسبه در دست بررسی و شرکتهای ارائه دهنده سرویس موظفند مصوبه را اجرا نمایند.

402

کد خبر: 903300

وب گردی

وب گردی