توسعه تسهیلات بانک ملت به دانشگاهیان برای سفر به عتبات عالیات

مدیرعامل بانک ملت و هیئت همراه با حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی ،مسئول بعثه مقام معظم رهبری عصر روز گذشته در عراق دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایسکانیوز،روز گذشته دکتر محمد بیگدلی؛ مدیرعامل بانک ملت و جمعی از مدیران این بانک، به همراه حجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و عوامل ستاد با حضور در بعثه، با حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی؛ مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار که حسینیان؛ سرکنسول ایران در کربلا و نصراللهی؛ مسئول ستاد عملیات شرکت شمسا نیز در آن حضور داشتند، محمد بیگدلی؛مدیر عامل بانک ملت با اشاره به مسئولیت های اجتماعی و فرهنگی این بانک به عنوان یکی از بانک های بزرگ کشورگفت: یکی از کارهای ارزشمندی که از سال های گذشته وارد آن شده ایم، مشارکت در حرکت عظیم فرهنگی اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات است.

وی افزود: تاکنون نزدیک به ۱۱۰ هزار دانشگاهی با دریافت وام قرض الحسنه بانک ملت به عتبات عالیات اعزام شده اند و ما خداوند را بابت توفیق انجام این کار ارزشمند شاکریم و از سهیم شدن در ثواب زیارتو تحول و تغییراتی که در سفر عتبات برای دانشجویان ایجاد می‌شود به خود افتخار می کنیم.

بیگدلی با تأکید بر افزایش کمک‌های فرهنگی بانک ملت در سال گذشته به مجموعه ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: پرداخت وام قرض الحسنه، امکان تشرف دانشگاهیان به عتبات را تسهیل می‌کند، لذا ما قصد داریم این تسهیلات را در آینده توسعه دهیم و روز به روز علاقه‌مندی ما برای انجام این مسئولیت عظیم فرهنگی بیشتر شده و امیدواریم انشاءالله بعد از این هم بتوانیم در این فعالیت فرهنگی مشارکت کنیم تا تعداد بیشتری از دانشجویان به این سفر معنوی اعزام شوند.

در ادامه این دیدار،حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی؛مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت:سفر عتبات با اهمیت و تاثیر گذار است وزیارت امام حسین(ع) به گونه ای است که در روایات فرموده اند در حال تنگدستی، حتی نا امنی هم به زیارت امام حسین(ع) بروید، در حالی که برای سفر عمره این چنین نیست.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق، خطاب به مسئولین بانک ملت گفت: کار شما بسیار کار پسندیده و تاثیر گذاری است، یعنی شما هرچه در این راه انجام می دهید هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری روی نسل جوان و آینده کشور است. دانشجو هم زمینه پذیرش خوبی دارد و هم آماده انتقال تاثیرات آن به دیگران است.خود شما نیز دانشجو بوده اید،همه مسئولین امروز،دانشجویان دیروز بوده اند. اگر می خواهید آینده کشورخوب شود، باید روی نسل جوان کارکنید.

نجفی روحانی با اشاره به اینکه روایت داریم اگر کسی یک درهم کمک کند تا کسی را به زیارت امام حسین(ع) بفرستد، چند برابرش را خدا به او می دهد اضافه کرد: چه خوب است آنچه که برای شما در این عرصه مقدور است و اختیار قانونی دارید به این مسیر سوق دهید، چون این کار با هیچ فعالیت فرهنگی قابل قیاس نیست. کار شما بسیار با برکت و تاثیرگذار است و مقام معظم رهبری نیز به فعالیت های فرهنگی نگاه ویژه ای دارند.

حجت الاسلام و المسلمین فقیهی؛رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان نیز در ابتدای این مراسم با اشاره به همکاری بسیار نزدیک و خدمات ارزشمند بانک ملت به زایرین دانشگاهی گفت: این حرکت فرهنگی با لطف و عنایت امام حسین(ع) و حمایت‌های بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و شمسا، هر روز رو به رشد بوده است و عوامل مختلفی داشته است که از جمله آن، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه،هدایا و کتاب هایی است که بانک ملت در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

در پایان این دیدار به رسم یادبود و تقدیر و تشکر از زحمات مسئولین بانک ملت،از سوی بعثه مقام معظم رهبری،دو هدیه ویژه معنوی که شامل تربت حرم سیدالشهدا(ع) و انگشتری ارزشمند از سنگ مزار 70 ساله حرم امام حسین(ع)بود، به عوامل بانک ملت اهدا گردید.

منبع:لبیک

204

کد خبر: 903311

وب گردی

وب گردی