اگر شورای شهر از برنامه توانمندی برخوردار باشد مدیریت شهری به بهترین حالت انجام می‌شود

رئیس شورای شهر تهران گفت: اگر سیستم شهری و شورای شهر از یک برنامه توانمندی برخورد دار باشد مدیریت شهری به بهترین حالت ممکن انجام می شود.

به گزارش ایسکانیوز، محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی با اشاره به احزاب سیاسی و توسعه شهری اظهار داشت: ما ناگزیر هستیم تا توسعه پایدار شهری را در راستای توسعه فرهنگی و اجتماعی دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از 20 کلان شهر دنیا در آسیا هستند افزود: قاره آسیا به بیش از 48 بخش شهری تقسیم بندی شده اند و قاره آسیا از آب و هوای مختلفی تشکیل شده.

رییس شورای شهر تهران تصریح کرد: تحلیل های مختلف نشان می دهد آلمان، سویس و کشورهای معاهده بین المللی حفاظت محیط زیستی را اجرا و متعهد به اجرای این عهدنامه شده اند.

هاشمی خاطرنشان کرد: کشور استرالیا در این زمینه حزب مستقل دارد که در زمینه حفاظت محیط زیستی فعالیت می کند و هدف آن حل مشکلات در این زمینه است چرا که معتقد هستند احزاب سیاسی آزادی خواهان در این بخش معتقدند که اقتصاد و محیط زیست به هم وابسته هستند.

وی گفت: در جوامع مردم سالار احزاب نقش مهمی در رسیدن به توسعه پایدار شهری دارند و توان مردمی را به منصه حضور می آورند تا از این طریق بتوانند به توسعه پایدار برسند.

رییس شورای شهر تهران گفت: اگر سیستم شهری و شورای شهر از یک برنامه توانمندی برخورد دار باشد مدیریت شهری به بهترین حالت ممکن انجام می شود.

هاشمی گفت: برای حل مشکلات موجود می توان از منابع مختلف مالی مدیریت کنیم تا بتوانیم به یک توسعه پایدار دست یابیم و این کار بدون شرکت معماری و مردم امکان پذیر نیست.

وی گفت: در این زمینه نهاد های مردم محور و احزاب مختلف می توانند نقش اساسی در توسعه پایدار شهری به وجود باورند که همه این ها می تواند زیر نظر احزاب سیاسی قرار بگیرند و مدیریت شوند

وی با اشاره به نقش آیت الله هاشمی در توسعه پایداری گفت: مرحوم هاشمی رفسنجانی یکی از مدافعان انقلاب اسلامی بوده و در زمینه توسعه پایدار تلاش زیادی برای ایجاد احزاب مختلف احزاب سیاسی داشتند تا مدیریت شهری و کشوری از طریق مردم باشد.

وی افزود: مرحوم هاشمی معتقد بودند اگر اینگونه نباشد ما به موفقیت های کوتاه مدت می رسیم.

وی در پایان گفت: اگر احزاب سیاسی بخواهند با بهترین نگرش توسعه پایدار شهری را پیش ببرند می توانند همیشه با رای مردم این مراحل را به آخر برسانند.

منبع: فارس

۳۰۴

کد خبر: 903326

وب گردی

وب گردی