اسکن با مواد هسته ای، روش پیشرفته ای در تشخیص بیماری های قلب و عروق

اسکن با مواد هسته ای، روش پیشرفته ای در  تشخیص بیماری های قلب و عروق است که در آن، مواد رادیو اکتیو توسط قسمت های مختلف بدن از جمله قلب جذب می شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمد حسن ناصری ، فوق تخصص جراحی قلب و عروق در گفت و گو با برنامه «یک نکته یک متخصص» شبکه رادیویی سلامت با بیان این که اسکن با مواد هسته ای، روش پیشرفته ای در تشخیص بیماری های قلب و عروق است که در آن، مواد رادیو اکتیو توسط قسمت های مختلف بدن از جمله قلب جذب می شود، ادامه داد: در این روش، تصاویر گوناگونی از وضعیت قلب یا دیگر ارگان ها بدست می آید و بر اساس ارگان مورد نظر ممکن است ماده رادیو اکتیو تغییر کند.

وی در ادامه افزود: ما با استفاده از این روش تشخیصی می توانیم بفهمیم که جریان خون در کدام قسمت عضله قلب کاهش پیدا کرده و نتوانسته است آن ماده رادیو اکتیو را جذب کند.

این فوق تخصص جراحی قلب و عروق با تاکید بر اینکه با شمای کلی از اسکن رادیو اکتیو متوجه می شویم کدام قسمت عضله قلب، کم خون شده است، تصریح کرد: بر اساس این یافته، می توانیم نسبت به بررسی بیشتر آن قسمت از عضله قلب توسط روش های دقیق تر اقدام کنیم. آن روش دقیق تر بعدی، که برای بررسی وضعیت خون رسانی قلب و عروق وجود دارد استفاده از سی تی انژیو گرافی است.

ناصری در پایان اظهارداشت: در این روش می شود با درصد نسبتا بالایی درباره تنگ بودن یا انسداد عروق قلبی، اطمینان حاصل کرد . در صورتی که این روش، نتیجه بخش باشد می شود از روش های دقیق تری برای تشخیص قطعی استفاده کرد .

701

کد خبر: 903399

وب گردی

وب گردی