تاکنون 180 هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تاکنون 180 هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند،گفت: قرار است تا پایان سال تحصیلی یک میلیون دانش‌آموز به این اردوها اعزام شوند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس علی رمضانی مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش ، در خصوص «اعزام دانش‌آموزان به اردوی راهیان نور»، با بیان اینکه بر اجرای اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی تأکید داریم،گفت: دانش‌آموزان و خانواده‌ها به شرکت در اردوهای راهیان نور اصرار دارند.

وی با بیان اینکه اردوی راهیان نور، طولانی ترین اردوی آموزش و پرورش است، افزود: سعی کرده‌ایم برگزاری این اردوها در بهترین شکل انجام شود؛ به شکلی که وسیله نقلیه مناسب بوده و مورد تأیید پلیس باشد؛ در خودروهای حامل دانش‌آموزان دختر یک مرد به همراه راوی و سرپرست اردو برای هماهنگی‌های لازم وجود داشته باشد و اورژانس نیز خودروها را همراهی کند.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه خودروهای حامل دانش آموزان با سامانه کنترل اردوها هماهنگ است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 160 هزار مدیر، معلم و مربی پرورشی مدارس تحت آموزش‌های اردویی قرار می‌گیرند و هدفمان این است تا همه مدیران و معلمان مدارس را تحت این آموزش‌ها قرار دهیم.

رمضانی با بیان اینکه تا حال حاضر 180 هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند، تصریح کرد: قرار است تا پایان سال تحصیلی یک میلیون دانش‌آموز به این اردوها اعزام شوند؛ ضمن اینکه کارگروهی برای افزایش محتوای اردوهای راهیان نور تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه امسال اعزام دانش‌آموزان به راهیان نور بنا به دلایل مختلف با تأخیر همراه بوده است، گفت: با وزیر آموزش و پرورش نامه نگاری کرده‌ایم تا مراکز پرورشی که در اختیار ما هستند را تجهیز کنیم تا دانش‌آموزان شرکت کننده در اردوها در هنگام شب در این مراکز اسکان پیدا کنند؛ ضمن اینکه دریافت وجه از دانش‌آموزان شرکت کننده در اردوهای راهیان نور اجباری نیست.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در خصوص «پرسش مهر رئیس جمهور از دانش‌آموزان» بیان داشت: مرکز پرسش مهر دانش‌آموزان را در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران قرار داده‌ایم؛ضمن اینکه سال گذشته سه میلیون و 700 هزار دانش‌آموز در پرسش مهر شرکت کردند.


706

کد خبر: 903408

وب گردی

وب گردی