آیین گشایش انجمن ادبی دانشگاه تهران برگزار می شود

آیین گشایش انجمن ادبی دانشگاه تهران با نکوداشت یاد و خاطره دکتر قیصر امین پور، سه شنبه 17 بهمن ساعت 15 در باغ موزه نگارستان، برگزار می‌شود.


به گزارش ایسکانیوز، این مراسم با حضور دکتر مجید سرسنگى معاون فرهنگ دانشگاه تهران حضور و شعرخوانی ساعد باقری، یوسفعلی میرشکاک، محمدرضا عبدالملکیان، سهیل محمودی، محمدعلی بهمنی، افشین علا، اسماعیل امینی، سعید بیابانکی، حسین آهی، عبدالجبار کاکایی، حمیدرضا شکارسری، بیوک ملکی، فریبا یوسفی و علیرضا بدیع برگزار خواهد شد.
دکتر مجید سرسنگى معاون فرهنگى دانشگاه تهران در زمینه آغاز به کار انجمن ادبى دانشگاه تهران، گفت: یکى از رویکردهایی که ما در این چند سال در حوزه فرهنگى دانشگاه تهران داشتیم این است که سلیقه هاى مختلف دانشجویان محملى براى فعالیت هاى فرهنگى پیدا کند. حوزه ادبیات و شعر یکى از حوزه هایى است که به شدت دانشجویان به آن علاقه دارند. ما در دانشگاه، دانشگاه ادبیات داریم که اساتید برجسته اى در آنجا یا درس دادند و بودند و یا در حال حاضر هستند. مثل مرحوم قیصر امین پور، استاد شفیعی کدکنى که خوشبختانه در حال حاضر هم حضور دارند و دانشجویان از محضر درس ایشان استفاده مى کنند.
وى افزود: بنابراین فکر کردیم که تشکیل یک انجمن ادبى مى تواند در جذب استعدادهاى جوانى که در دانشگاه هستند در حوزه ادبیات و شعر مفید باشد و بسترى را فراهم کند که این دانشجویان و همچنین اساتید بتوانند در این انجمن ادبى هم بیاموزند و هم به دیگران آموزش دهند.
معاون فرهنگى دانشگاه تهران، اظهار داشت: نکته دیگر این است که یکى از مسائلى که دانشگاه همیشه از آن رنج مى برده عدم ارتباط با جامعه بوده است؛ در حوزه هاى علمى هم این موضوع بوده و در حوزه هاى فرهنگى و هنرى هم هست، یعنى به عنوان مثال اساتیدى که در دانشگاه در حوزه شعر کار مى کنند خیلى در جامعه شناخته شده نیستند و با جامعه ارتباطى ندارند، نه تاثیرى در جامعه مى گذارند و نه تاثیر از جامعه مى گیرند؛ البته عموما این طور است و استثناهایى هم بوده است.
دکتر سرسنگى در ادامه عنوان کرد: فکر کردیم ایجاد یک انجمن ادبى مى تواند نقش اساتید و دانشجویان ادبى دانشگاه را در محیط حرفه اى ادبیات و شعر کشور بیشتر کند و به نوعى ما بتوانیم در حوزه ادبیات و شعر جریان سازى و نقش آفرینى کنیم.
وى افزود: این دو هدف اساسى بود که باعث شد تصمیم به تأسیس انجمن ادبى بگیریم؛ البته اهداف خردترى هم دارد مثل این که باعث مى شود فضایى داشته باشیم که عموم مردم، دانشجویان و علاقه مندان بتوانند در جلسات ادبى شرکت کنند و از آن بهره ببرند.
معاون فرهنگى دانشگاه تهران، گفت: در مجموع قرار است فعالیت هایى که در باغ موزه نگارستان انجام مى شود، چند بعدى شود؛ ایده ما این است که باغ موزه نگارستان تبدیل به یک مرکز فرهنگى هنرى جامع شود و تنها یک موزه براى نگهدارى چند شئ نباشد به همین دلیل سعى کردیم فعالیت هاى متنوعى را در باغ موزه نگارستان طراحى کنیم از جمله نگارخانه هاى تجسمى، برنامه هاى هنرى و ادبى و برنامه هایى براى کودکان و نوجوانان، برنامه هایى براى بازشناسى هویت علمى و فرهنگى دانشگاه تهران و ...ایجاد انجمن ادبى و حضور آن در باغ موزه نگارستان در راستاى این اهداف نیز هست.
دکتر مجید سرسنگى در پایان، افزود: این انجمن ادبى فرهنگى به همت اداره کل فرهنگى و اجتماعى دانشگاه تهران و دانشجویان فعال در کانون هاى و انجمن هاى علمى دانشجویى ادبى دانشگاه و تعدادى از شعرا و ادباى بنام کشور، آغاز به کار خواهد کرد. امیدواریم که در ادامه کارش با حضور اساتید و دانشجویان، تبدیل به یکى از حلقه هاى مهم ادبیات و شعر کشور شود.
گفتنى است، حضور در این مراسم برای عموم آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمدار رفیع، باغ موزه نگارستان، تالار روح الامینی مراجعه کنند.

کد خبر: 903450

وب گردی

وب گردی