آموزش های شهروندی باید در دوران تحصیل و مدرسه شکل بگیرد

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضرورت توسعه آموزش های شهروندی در جامعه گفت: بخش قابل توجهی از مشکلات جامعه ناشی از آموزش ناکافی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، «حجت نظری» با اشاره به برگزاری جشنواره آموزشی مشکات و اهمیت و ضرورت برگزاری طرح مشکات در مدارس اظهارداشت: بخش اعظم آموزش های شهروندی باید در دوران تحصیل و مدرسه شکل بگیرد و در واقع کودک در همان ابتدا با مسئولیت های شهروندی خویش آشنا شود.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پرداخت به این مهم نیازمند اصلاحاتی در ساختار آموزشی است عنوان کرد: به نظر می رسد اگر حضور سازمان های مردم نهاد که حوزه های مختلف اجتماعی را شامل می شوند در مدارس تسهیل شود ، آموزش های ۸شهروندی به صورت گسترده تری توسعه می یابد.

وی با تاکید بر اینکه حد قابل توجهی از مشکلات جامعه ناشی از آموزش ناکافی است افزود: اگر سازمان های مردم نهاد به شکل ساده تری بتوانند در مدارس ورود کنند، فعالیت هایی که برای جامعه ضروری محسوب می شود و نیازمند آگاهی بخشی است را به کودکان آموزش می دهند.

نظری با اشاره به اینکه شورای شهر هم برای توسعه آموزش های شهروندی برنامه هایی دارد گفت: اگر بتوان از طریق هماهنگی های بیشتر با آموزش و پرورش ، به ترویج آموزش های شهروندی بپردازیم، قطعا آینده درخشان تری خواهیم داشت.

ششمین جشنواره ترویجی آموزشی مشکات با محور "تهران، شهر امید، مشارکت و شکوفایی" از ابتدای دیماه آغاز شده و گروههای سنی مختلف می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.


706

کد خبر: 903456

وب گردی

وب گردی