راه‌اندازی بیمارستان امام سجاد (ع) و زکریا تا پایان سال جاری/ تمرکز و برنامه‌ریزی بر روی درآمد غیرشهریه‌ در دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی گفت: اخیراً پیگیری‌هایی را از طریق معاون پزشکی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد در تهران و مدیران استانی انجام دادیم و انشا الله در نظر داریم تا پایان سال جاری بیمارستان امام سجاد (ع) و در قدم بعدی بیمارستان زکریا را راه‌اندازی نماییم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی، حدود ۳ ماه از انتصاب عزیز جوان پور به‌عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی می‌گذرد و به این منظور در رابطه با عملکرد چندماهه وی و برنامه آتی در این دانشگاه گفت‌وگویی با وی ترتیب دادیم.

عزیز جوان پور در گفت‌وگو با خبرنگار تبریزبیدار، با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکلات دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی در سطح دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها، اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل ما در سال جاری و پس از آغاز به‌کار این‌جانب در سمت ریاست دانشگاه آزاد استان، مشکل تعطیلی بیمارستان امام سجاد (ع) و زکریای دانشگاه آزاد اسلامی تبریز بود و اصلی‌ترین دغدغه این‌جانب این بوده است.

وی افزود: اخیراً پیگیری‌هایی را از طریق معاون پزشکی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد در تهران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی ازجمله آقای دکتر صومی انجام دادیم و انشا الله در نظر داریم تا پایان سال جاری بیمارستان امام سجاد (ع) و در قدم بعدی بیمارستان زکریا را راه‌اندازی نماییم.

بیمارستان امام سجاد (ع) و زکریا، جزو ظرفیت‌های حوزه درمانی استان است
رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه بیمارستان امام سجاد (ع) و زکریا جزو ظرفیت‌های اصلی حوزه درمانی استان ما است، گفت: در فضای کمبود تخت‌های آی سی یو در بیمارستان‌های استان، شاهد استقرار این امکانات در این بیمارستان هستیم، خوشبختانه مقدمات راه اندازی مجدد آن فراهم‌شده است و به دنبال این هستیم که از ظرفیت و کمک‌های خیرین سلامت در این راستا استفاده کنیم.

وی ادامه داد: نزدیک هزار میلیارد تومان سرمایه بالقوه در این بیمارستان وجود دارد که متأسفانه درمانگاه و بخش‌های آن فعال نیستند و انشا الله در صورت حل این مسئله، برای جذب رزیدنت در بخش‌ها و رشته‌های مختلف اقدام خواهیم کرد.

جوان پور، دلیل اصلی عدم فعالیت بیمارستان امام سجاد (ع) نبود تجهیزات کافی در بیمارستان و متعاقب آن تعطیلی بیمارستان زکریا و انتقال تجهیزات آن به این بیمارستان، عنوان کرد و گفت: به دلیل نقص در تجهیزات سبب شد تا علی‌رغم افتتاح درمانگاه بیمارستان امام سجاد (ع)، بخش‌ها و اورژانس بیمارستان فعال نبود و این سبب شد تا وضعیت بیمارستان بدین‌صورت باشد.

وی با اشاره به اینکه همه مدیران پیشین تمام تلاش خود را برای راه‌اندازی این بیمارستان به‌کار گرفتند، افزود: انشا الله در مرحله دوم قصد داریم تا کلینیک‌های دندان‌پزشکی را از آغاز ترم جدید تحصیلی راه‌اندازی کنیم.

بر درآمدزایی از محل غیر از شهریه تأکید کرده‌ایم
رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی، در رابطه با مشکلات موجود در واحدهای استانی، گفت: در سفر به واحدهای استانی بر درآمدزایی از محل غیر از شهریه تأکید کرده‌ایم و این مسئله جزو اولویت‌های ما است تا با مطالعه پتانسیل‌های شهرستانی، از املاک و امکانات مازاد و تبدیل به احسنت کردن آنها استفاده کنیم.

وی عمده برنامه‌های سال‌های آینده دانشگاه آزاد را راه‌اندازی مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و یادآور شد: در این رابطه به‌صورت مدون مطالعات انجام‌شده و در حال دریافت مجوزهای لازم برای این مسئله هستیم و انشا الله به‌زودی از ظرفیت‌های بالای دانشگاه به نحو احسنت استفاده خواهیم کرد.

کد خبر: 903473

وب گردی

وب گردی