وب‌سایت واحد شاهرود در میان یکصد دانشگاه برتر ایران در رنکینگ جهانی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود گفت: وب‌سایت دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برای چندمین سال متوالی در میان یکصد دانشگاه برتر ایران و جایگاه هفدهم در بین 22 واحد دانشگاهی آزاد اسلامی در رنکنیگ جهانی قرار دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد شاهرود، دکتر سید حسین بدیعی با اشاره به اینکه این رتبه‌بندی بیش از 24هزار دانشگاه دنیا را بر اساس اطلاعات مبتنی بر وب آن‌ها تحلیل می‌کند، افزود: وبومتریکس اولین بار در سال ۲۰۰۴ انجام شد و بر اساس شاخصی مرکب از چندین پارامتر تهیه شد. شاخص‌های وبومتریکس به این دلیل به وجود آمده‌اند که میزان توجه مؤسسات را به نشر اینترنتی نشان دهند.

وی بابیان اینکه این رتبه‌بندی هرساله در دی و تیرماه (January & July) بروز می‌شود تأکید کرد: از اهداف وبومتریک می‌توان به نشان دادن میزان توجه مؤسسات و دانشگاه‌ها به نشر اینترنتی، حمایت از طرح‌های دسترسی آزاد Access initiatives) (Open به‌منظور افزایش انتقال علم و دانش و حضور دانشگاه در فضای مجازی، آیینه‌ای از دانشگاه در فضای واقعی نام برد.

بدیعی اظهار کرد: بررسی وضعیت جایگاه وب‌سایت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در این رتبه‌بندی حاکی است که 22 واحد دانشگاه آزاد اسلامی در میان یکصد دانشگاه برتر ایران قرار دارند که دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود نیز در بین این 22 واحد دانشگاهی در جایگاه هفدهم قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه وب‌سایت اصلی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود از 12 سال پیش تاکنون توسط روابط عمومی این دانشگاه به‌روزرسانی می‌شود گفت: ایجاد امکان میز بر خط (On Line) تعاملی با مراجعه‌کنندگان به وب‌سایت، بروز رسانی سایت اصلی و وب پیج های زیرمجموعه با ارسال اخبار و اطلاعیه‌ها و افزایش بازدید مخاطبان به سبب قرارگیری اکثر نیازهای دانشجویان، اساتید و کارکنان به‌صورت نسخه الکترونیکی بر روی سایت ازجمله مواردی است که جایگاه وب‌سایت دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود را سالهاست در رتبه برتر قرار داده است.

گفتنی است این واحد دانشگاهی در سال 1361 با پذیرش 60 دانشجو در مقطع کاردانی در رشته‌های برق، مکانیک و ریاضی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد. دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با 110هزار مترمربع فضای آموزشی کارگاهی، رفاهی، آزمایشگاهی، اداری ، روزشی و فرهنگی دارای یک بیمارستان 106تختخوابی است.

کد خبر: 903480

وب گردی

وب گردی