محجوب: رئیس جمهور توجه بیشتری به افزایش حقوق کارگران داشته باشد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : امید است رئیس جمهور و دولت دوازدهم درباره ارتقاء دستمزد کارگران به میزان حداقل تامین معیشت خانواده کارگری و افزایش حقوق آنها اهتمام بیشتری داشته باشند .

علیرضا محجوب عضو مجمع نمایندگان استان تهران در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز در تشریح لایحه بودجه 97 کل کشور که از سوی دولت به مجلس ارائه و در کمیسیون تلفیق بررسی شد گفت: با توجه به حساسیت هایی که لایحه بودجه 97 دارد نمایندگان با رایزنی بیشتری موارد را بررسی کردند که در هفته گذشته بررسی کلیات آن در چند مورد در صحن رای نیاورد و به کمیسیون ارجاع شد که پس از رفع اشکال کلیات در مجلس مصوب و امروز جزییات آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه متن جدیدی که از سوی دولت تدوین شد موضوعات مورد نقد نمایندگان را کمی متعادل تر کرده است اظهار کرد: یکی از نقد هایی که به لایحه بودجه سال آینده کشور وارد بود حذف بیش از 30 میلیون یارانه بگیر بود که احتمال می رفت بسیاری از سرپرستانی که نیازمند دریافت یارانه هستند در معرض حذف قرار گیرند که خوشبختانه در متن جدید راجع به عدم حذف یارانه های روستاییان و جماعت حاشیه شهرها صراحتا نام برده شد که این قدم مثبتی است.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه درباره مسئله حقوق و دستمزد کارگران در سال آینده اعلام کرد: راجع به مسئله حقوق ودستمزد موضوع اساسی است،منتها فاصله آن چیزی که باید دولت یا کارفرمایان بخش خصوصی بپردازند با آن چیزی که امروز می پردازند بسیار زیاد است ضمن اینکه بایستی دو حقوق یا بیشتر از دو حقوق بپردازند تا فاصله بین حداقل معیشت و فاصله بین حداقل پرداخت ها به کف میزان دریافتی کارگران و کارمندان برسد.

وی افزود: معنی این عملکرد این است که این میزان حقوق و دستمزد چه برای کارگر و چه کارمند در کمترین میزان خود قرار دارد و این اتفاق خوبی نیست که با این رقم این افراد بتواند با حداقل های خود زندگی تدارک ببینند.

محجوب با تاکید بر اینکه این فاصله در قانون بودجه دیده نشده است اذعان کرد: یقینا با این درصد هایی که دیده شده این ضعف در بلند مدت مشکلی رو حل نمیکند و موضوع باید از ریشه حل بشود چرا که هم کارمند و هم کارگر باید توانایی یک زندگی حداقلی رو داشته باشد.

وی در خصوص گفته های رییس جمهور در خصوص ریشه کنی فقر مطلق بیان داشت: فقر مطلق یعنی گرسنگی که سرانه آن در دنیا برای هزینه غذا تنها دو دلار است منتها فقر مطلق ارتباطی با نیروی کار ندارد چرا که افرادی که دارای فقر مطلق هستند به هر دلیلی نمی توانند کار کنند وهیچ درآمدی ندارند و این تفاوت یعنی تعریف خط گرسنگی و خط سیری.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت : تاکنون به کارگران به عنوان عامل حرکت و ستون اصلی اشتغال توجه ویژه نشده است. امید است رئیس جمهور و دولت دوازدهم درباره ارتقاء دستمزد کارگران به میزان حداقل تامین معیشت خانواده کارگری و افزایش حقوق آنها اهتمام بیشتری ورزد.

301

کد خبر: 903491

وب گردی

وب گردی