مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی منصوب شد

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی، دکتر فرزانه شمیرانی را به عنوان مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی منصوب کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در حکم دکتر شمیرانی آمده است:
با عنایت به مراتب تعهد، دانش و تجربیات ارزشمند آن همکار محترم، جنابعالی را به موجب این حکم به سمت مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی منصوب می‌نمایم.
امیدوارم در ادامه خدمات مدیران گذشته ترتیبی اتخاذ فرمائید تا با رویکردی تحولی و با بهره‌گیری از مشارکت و خرد جمعی فرهیختگان جامعه علمی کشور - خاصه اساتید و شخصیت‌های برجسته‌ای که در توسعه بخش غیر دولتی آموزش عالی نقش مؤثری داشته‌اند - گام های بلندی برداشته شود. در عین حال انتظار می‌رود در تدوین سیاستها و راهبردها در بخش آموزش عالی غیر دولتی (اعم از دانشگاه آزاد اسلامی، موسسات غیر انتفاعی، موسسات آموزش های آزاد و....) که سهمی قریب به ۵۰ درصد را به خود اختصاص می‌دهد؛ محورهای زیر با عنایت به مفاد طرح آمایش مد نظر قرار گیرد:
- توجه به یکپارچه‌سازی سنجش و پذیرش در کلیه مراکز و مؤسسات در این بخش
- تلاش برای دستیابی به راه حل‌هایی برای حمایت‌های جدیِ حقوقی از بخش غیر دولتی
- همراهی و هم‌فکری با نهادهای صنفیِ برخاسته از متن موسسات و مراکز آموزش عالی
- تأکید و توجه به نظام سطح‌بندی و افزایش سطح اثربخشی آن بر مسیر توسعه و کمک به ایجاد فضای سالم رقابتی
- بهره‌گیری از الگوهای موفق جهانی در ارتقای سطح عملکرد این بخش از آموزش عالی کشور
- تأکید بر قانون‌مداری، عدالت آموزشی و متوازن‌سازی آموزش عالی با توجه ویژه به نیاز بازار
- حمایت همه جانبه از سیاستِ تنوع‌بخشیِ منابع مالی از طریق تعامل مؤثر با دستگاه‌های تصمیم‌گیر
- تشویق و ترغیب مراکز هم راستا به ساماندهی موسسات، هم‌افزائی بیشتر و پرهیز از پراکندگی و مهم‌تر اینکه
- تقویتِ سطح همکاری با مرکز نظارت و ارزیابی وزارت برای ایفای نقش مهم کنترل کیفی توأم با اعمال سیاست‌های تشویقی
از خداوند منان و کریم، توفیقات جنابعالی را در اعتلای روزافزون آموزش عالی مسألت می نمایم.
دکتر فرزانه شمیرانی متولد ۱۳۴۴ در شهر اصفهان، دانش‌آموخته دکترای شیمی تجزیه از دانشگاه تبریز و استاد پایه ۳۴ دانشگاه تهران است.
وی دارای بیش از ۱۸۲ مقاله علمی – پژوهشی مندرج در مجلات معتبر بین‌الملی، ارائه بیش از ۹۰ مقاله در کنفرانس‌ها و همایش‌های ملی و بین المللی و ۳ کتاب تخصصی چاپ شده است و راهنمایی و مشاوره بیش از ۱۳۰ رساله دکتری و پایان نامه کارشناسی ارشد را برعهده داشته است.
دکتر شمیرانی منتخب جشنواره هجدهم و بیست و دوم پژوهشی و فناوری دانشگاه تهران در بخش بین‌الملل به ترتیب با عنوان مقاله داغ پر استناد و پژوهشگر برجسته، منتخب ششمین جشنواره بین‌الملل دانشگاه تهران به عنوان عضو هیات علمی ۱٪ دانشمندان برتر جهان و منتخب جشنواره آموزش دانشگاه تهران به عنوان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی برتر را در کارنامه کاری خود دارد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی پردیس علوم دانشگاه تهران (دو دوره)، مدیر کل برنامه‌ریزی و نظارت آموزشی و دبیر هیئت اجرایی جذب دانشگاه تهران برخی از مسئولیت‌ها و فعالیت‌های اجرایی وی است.

کد خبر: 903493

وب گردی

وب گردی