انتشار نخستین فصلنامه مطالعات ایرانشناسی و زبان فارسی آتاتورک

اولین شماره فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات ایرانشناسی و زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آتاتورک ارزروم با عنوان «نسیم شرق» منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فرهنگ، ادبیات، هنر و تمدن کشوری به پهنای ایران اسلامی همواره در قلمرو مرزهای جغرافیایی و در طول تاریخ پنجه در نقاب روزگار کشیده و ید طولای خویش را بر خرد و کلان، دوست و دشمن آشکار ساخته است. شناساندن عظمت این میراث برای هر ایرانی و دوستدار ایران به عنوان میراث داران این پیشینه وظیفه ای لاینفک به شمار می رود.

به ابتکار و حمایت وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارزروم و همت بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آتاتورک این شهر اولین شماره فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات ایرانشناسی و زبان و ادبیات فارسی «نسیم شرق» منتشر شد.

از جمله اهداف این فصلنامه، می توان از معرفی و شناساندن فرهنگ، تاریخ، تمدن و هنر ایران اسلامی، آشنایی با پژوهش‌های جدید در گستره ایرانشناسی و زبان و ادب فارسی و انتشار آنها؛ گفتگو و تبادل نظر در عرصه‌های پژوهشی، ایرانشناسی و زبان و ادب فارسی؛ تشویق دانشجویان و پژوهشگران جوان به گسترش و ژرف‌اندیشی در پژوهش‌های علمی؛ توجه به ایران و زبان و ادب فارسی به‌عنوان یک کار تخصصی و علمی نام برد.

پروفسور نعمت ییلدیریم مدیر گروه بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آتاتورک مدیر مسئول فصلنامه و بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آتاتورک ارزروم صاحب امتیاز فصلنامه پژوهشی نسیم شرق است.

503

کد خبر: 903507

وب گردی

وب گردی