نخستین تاثیر پروژه جاده ابریشم پرداختن به ظرفیت‌های داخلی است

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: نخستین تاثیر پروژه جاده ابریشم برای ایران این است که بتوانیم به ظرفیت‌های داخلی کشورمان در بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری در عرصه جهانی بپردازیم.

به گزارش ایسکانیوز ، غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران صبح امروز (شنبه) در دومین روز بیست ونهمین کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی و دومین کنفرانس جاده ابریشم اظهار داشت: نخستین تاثیری که پروژه جاده ابریشم برای ایران خواهد داشت این است که بتوانیم به ظرفیت‌های داخلی کشورمان در بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری در عرصه جهانی بپردازیم.

وی افزود: این امر موجب افزایش همکاری‌ها و رشد و توسعه روابط اقتصادی با دیگر کشورها خواهد شد.

به گفته شافعی در این ارتباط اتاق بازرگانی بین المللی جاده ابریشم از سوی فدراسیون اتاق های بازرگانی برای توسعه اقتصادی میان 65 اتاق بازرگانی تشکیل شد و گسترش تعاملات دو و چند جانبه واقع در این قاره در زمینه تجاری،سرمایه گذاری، حذف موانع تجاری و حذف تعرفه‌های گمرکی را در دستور کار خود دارد.

رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه ایران هم در این زمینه برنامه‌هایی تدوین کرده و در اختیار اتاق بازرگانی جاده ابریشم قرار خواهد داد، گفت: در داخل کشور هم باید زیرساخت‌های لازم با همکاری دولت، مجلس و نهادهای ذیربط آماده شود و اگر قوانین دست و پاگیری دارد این مشکل برطرف شود.

وی به‌کارگیری ظرفیت‌های سیاسی در توسعه همکاری‌های اقتصادی را پیشنهاد و تصریح کرد: این پیشنهادها شامل استفاده از ظرفیت‌های سیاسی احزاب کشورهای واقع در مسیر جاده ابریشم در جهت کسب حمایت‌های لازم مربوط برای افزایش همکاری‌های اقتصادی و کمک به اجرای پروژه‌های جاده ابریشم، فراهم آوردن تسهیلات لازم برای صدور روادید فعالان اقتصادی میان کشورهای واقع در مسیر جاده ابریشم است.

رییس اتاق بازرگانی ایران توجه ویژه به تحکیم پیوندهای اقتصادی فی مابین کشورهای مختلف از طریق تشکیل کمیته راهبردی اقتصادی با هدف هم افزایی و همکاری‌های اقتصادی به‌ویژه در چارچوب پروژه‌های جاده ابریشم، به‌کارگیری ظرفیت‌های سیاسی کشورهای عضو در جهت رفع موانع و مشکلات سیاسی و اقتصادی و مشکلات سیاسی تحمیل شده بر هر یک از کشورهای عضو، تقویت همکاری بین‌المللی کنفرانس اقتصادی احزاب آسیا با جاده ابریشم به عنوان دو نهاد سیاسی و اقتصادی با هدف ارتقای همکاری کشورهای عضو در چارچوب برنامه‌ها و پروژه‌های جاده ابریشم برشمرد.

شافعی اظهار امیدواری کرد: امید است برگزاری این اجلاس و تبادل نظر بین احزاب برجسته بتواند مسیر همکاری با پروژه‌های جاده ابریشم را هموار کرده و به نزدیک شدن کشورها و ملت های آسیایی برای دستیابی به رشد اقتصادی و رفاه مردم منطقه منجر شود.

کد خبر: 903518

وب گردی

وب گردی