افتتاح نیروگاه یک‌هزار مگاواتی سیکل ترکیبی در یزد

فاز اول نیروگاه یک‌هزار مگاواتی سیکل ترکیبی، امروز به مناسبت دهه فجر با حضور معاون رئیس جمهور و وزیر نیرو افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدحسن صباغ‌زادگان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان یزد پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح نیروگاه یک هزار مگاواتی سیکل ترکیبی اظهار داشت: واحدهای گازی فاز نخست این نیروگاه در اسفندماه سال ۱۳۹۴ همزمان با سفر رئیس جمهور به استان یزد و با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.

وی عنوان کرد: ظرفیت کل این نیروگاه یک‌هزار مگاوات در دو فاز ۵۰۰ مگاواتی است و قدرت تولید در فاز اول ۴۸۴ مگاوات خواهد بود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان یزد یادآور شد: این پروژه سه واحدی شامل دو واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی و یک واحد خار ۱۶۰ مگاواتی است.

صباغ‌زادگان خاطرنشان کرد: برای بهره برداری از این طرح ۲۸۸ میلیون یورو هزینه شده که ۲۳۰ میلیون یورو آن از محل صندوق توسعه ملی و ۵۸ میلیون یورو توسط سرمایه گذار بخش خصوصی هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه با هدف تامین بخشی از نیاز برق کشور و همچنین تامین برق مورد نیاز صنایع انرژی‌بر موجود در منطقه نظیر صنایع فولادی بهره برداری شده است.

وی، مدت اجرای فاز نخست این پروژه را ۳۶ ماه اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود فاز دوم این طرح نیز در مدت زمان ۳۰ ماه آماده بهره برداری شود.

این پروژه با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر نیرو، استاندار یزد و جمعی از مسئولان استان یزد و شهرستان اشکذر مورد بهره برداری قرار گرفت.

901/900

کد خبر: 903691

وب گردی

وب گردی