آغاز عملیات ساخت نیروگاه 451 مگاواتی ارس/  در این نیروگاه از توربین کلاس F استفاده می شود

عملیات ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی ارس با ظرفیتی بالغ بر 451 مگاوات با حضور معاون برق و انرژی کلنگ‌زنی شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به مناسبت فرارسیدن سی و نهمین فجر انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) با حضور عیسی کلانتری، معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست و «همایون حائری» معاون برق و انرژی وزیر نیرو، عملیات ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی ارس با ظرفیتی بالغ بر 451 مگاوات کلنگ‌زنی شد.

همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در این مراسم طی سخنانی عنوان کرد: این نیروگاه از جنس تکنولوژی‌های جدید و به دست توانمند فرزندان این مرزو بوم ساخته خواهد شد.

او افزود: این نیروگاه کلاس F در راستای حفظ محیط زیست و انرژی‌های پاک است، چرا که به طور کلی رویکرد وزارت نیرو در دولت دوازدهم حفظ محیط زیست است.

حائری راندمان این نیروگاه 58.5 درصد عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون صنعت نیروگاهی کشور قادر است توربین‌های کلاس A تا F را در بالاترین رده‌های تکنولوژی تولید کنند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در خصوص زمان راه‌اندازی این نیروگاه ابراز امیدواری کرد تا کمتر از ٢٠ ماه اولین توربین در این نیروگاه روشن شود.

بر اساس این گزارش، این نیروگاه دارای توربین کلاس F و دارای یک واحد گازی به ظرفیت 307 مگاوات و یک واحد بخار با ظرفیت 144 مگاوات خواهد بود.

راندمان این نیروگاه 59 درصد برآورد شده که در صورت بهره‌برداری از جمله پیشرفته ترین نیروگاه‌های کشور خواهد بود.


گفتنی است، هدف از اجرای این پروژه تشویق سرمایه‌گذاری از طریق بخش غیردولتی، استفاده بهینه از انرژی سوخت مصرفی با توجه به راندمان بالای واحدها، افزایش ظرفیت تولیدی برق و ایجاد زمینه‌های اشتغال در منطقه به عنوان زیربنای تولید و... عنوان شده است.

402

کد خبر: 903703

وب گردی

وب گردی