جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» با اکران فیلم «قهرمانان کوچک» آغاز شد

جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» با اکران فیلم «قهرمانان کوچک» در پردیس سینمایی کیان آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسکانیوز از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، پردیس سینمایی کیان همزمان با دومین روز از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر میزبان دانش‌آموزانی بود که برای تماشای فیلم سینمایی «قهرمانان کوچک» به این سینما آمده بودند.

تماشاگران این فیلم کودک و نوجوان در حالی که پرچم‌های کاغذی کوچک کشورمان را در دست داشتند وارد پردیس کیان شدند و به همخوانی با گروه موسیقی مستقر در سینما پرداختند.

در ادامه مجید قناد، مجری برنامه از حبیب ایل بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی برای صحبت درباره طرح «سیمرغ و پروانه‌ها» دعوت کرد.

ایل بیگی در این باره یادآور شد: خوشحالیم که می‌توانیم پنج روز شاد را برای بچه های سراسر ایران در ایام برپایی جشنواره فیلم فجر و دهه فجر داشته باشیم.

وی افزود: امیدوارم این اقدام مورد توجه قرار گیرد و کودکان و نوجوانان از تماشای آثار سینمای کودک و نوجوان در ایام جشنواره فیلم فجر لذت ببرند.

قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی خطاب به کودکان حاضر در پردیس کیان تاکید کرد: چقدر خوب است که امروز سینماهای خوبی در کشور داریم و شاهد نمایش آثار سینمای کودک هستیم؛ در دوران ما چنین امکاناتی بسیار کم بود و خوشحالیم امروز این امکانات برای کودکان کشورمان فراهم شده است.

در ادامه این مراسم بیتا منصوری تهیه کننده «قهرمانان کوچک» با استقبال از طرح «سیمرغ و پروانه‌ها» گفت: امسال برای اولین بار شاهد نمایش آثار کودک در کنار دیگر فیلم‌های حاضر در جشنواره هستیم و در این دوره از جشنواره کودکان می‌توانند در تهران و دیگر استان‌ها به تماشای فیلم‌های کودک بنشینند.

وی با بیان اینکه پیشتر تنها کودکان اصفهان در ایام برپایی جشنواره کودک موفق به تماشای فیلم‌های کودک سینمای ایران می‌شدند از حبیب ایل بیگی درخواست کرد قول بدهد سال بعد نیز طرح «سیمرغ و پروانه‌ها» اجرا شود.

منصوری همچنین از بچه ها درخواست کرد با اهتزاز پرچم های کشورمان که در دست داشتند این قول را از این مدیر سینمایی بگیرند.

وی در ادامه با دعوت از حاضران برای تماشای فیلم «قهرمانان کوچک» گفت: من و همکارانم برای ساخت فیلم‌هایی برای کودکان زحمت می‌کشیم و میخواهیم شما حاصل این تلاش‌ها را ببینید.

در ادامه این مراسم وحید نیکخواه آزاد از کارگردانان پیشکسوت حوزه سینمای کودک نیز درخواست کرد کودکان و نوجوانان از فیلم‌های کودک و نوجوان در نوبت اکران استقبال کنند. وی همچنین حاضران را به تماشای فیلم «قهرمانان کوچک» دعوت کرد.

در ادامه این مراسم امیر کیان عبدی بازیگر خردسال فیلم قهرمانان کوچک که ۱۲ ساله است با مخاطبان گفت‌وگو کرد.

وی درباره فیلم «قهرمانان کوچک» یادآور شد: یک ماه و نیم سر ضبط این فیلم بودیم اما به درسم لطمه‌ای وارد نشد.

این بازیگر خردسال تاکید کرد: در این فیلم نقش بچه‌ای را دارم که به همراه برادرم برای شکست قاچقیان لوازم التحریر تلاش می‌کردیم.

کیان عبدی با اشاره به فعالیت‌های رزمی خود در فیلم بخشی از کارهای رزمی خود را برای دانش آموزان حاضر در پردیس کیان اجرا کرد.

عرفان برزین و سامیار محمدی از دیگر بازیگران فیلم «قهرمانان کوچک» نیز در این مراسم با مخاطبان درباره نقش خود گفت وگو کردند.

مجید قناد نیز در ادامه آرزو کرد در طول سال فیلم‌های بیشتری برای کودکان ساخته و دیده شود. وی همچنین از شهدا و معلمان شهید یاد کرد.

پخش موسیقی فیلم‌های شهر موشها ،گلنار ،کلاه قرمزی و پسرخاله از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

«قهرمانان کوچک»، «دنیای کیف‌ها»، «فیلشاه»، «دزد و پری ۲» و «شکلاتی» به مدت پنج روز از۱۴ تا ۱۸ بهمن سال جاری در سالن‌های اصلی سینماهای مردمی جشنواره فیلم فجر در تهران شامل سینماهای: تماشا، کیان، راگا، ماندانا، استقلال، اریکه ایرانیان، مگامال ۱، جوان، چهارسو۱، فرهنگ۱، گراند سینما کوروش و سالن اصلی سینما آزادی و همچنین سینماهای منتخب نمایش دهنده فیلم‌های جشنواره در مراکز استان‌ها نمایش داده می‌شود.

جشن بزرگ «سیمرغ و پروانه‌ها» به‌ همت کارگروه تخصصی سینمای کودک بنیاد سینمایی فارابی و همکاری تشکل تازه تاسیس «مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان» که توسط جمعی از فعالان سینمای کودک شکل گرفته و همچنین مرکز مردم نهاد «سامانه اردویی مدارس» و نیز مشارکت ادارات کل آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

502

کد خبر: 903713

وب گردی

وب گردی