تاوان بدحسابی بانک ملت را مردم ندهند/ نباید هیچ وقفه‎ای در روند خدمات سوخت‌رسانی صورت گیرد

بحث اتصال جایگاه‌های سوخت به سامانه پرداخت الکترونیک ملت به منظور رفاه مشتریان و نیز برای جلوگیری از ترددهای وسایل نقلیه بود به طوری که این امر مهم مورد استقبال جایگاه‌داران سوخت قرار گرفت، اما این روزها شاهد بی نظمی بانک ملت در پرداخت‌ها بوده‌‌ایم تا جاییکه صدای رئیس جایگاه‌داران سوخت کشور را هم در آورد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بحث اتصال جایگاه‌های سوخت به سامانه پرداخت الکترونیک ملت به منظور رفاه مشتریان و نیز برای جلوگیری از ترددهای وسایل نقلیه بود به طوری که این امر مهم مورد استقبال جایگاه‌داران سوخت قرار گرفت، اما این روزها شاهد بی نظمی بانک ملت در پرداخت‌ها بوده‌‌ایم تا جاییکه صدای رئیس جایگاه‌داران سوخت کشور را هم در آورد.

می‌توان گفت روزهای اخیر پس از تغییر سیکل تسویه در سامانه پایا که برای واریز وجه کارتخوان‌ها از آن استفاده می‌شود، برخی از جایگاه‌های سوخت دستگاه‌های کارتخوان نصب شده در پمپ‌ها را خاموش کردند و با نصب پلاکاردهایی اعلام کردند که وجه سوخت را فقط با اسکناس دریافت می‌کنند.

در این خصوص امروز نیز البته رئیس جایگاه داران سوخت در گفت‌وگویی اعلام کرد که به دلیل مشکلاتی که با بانک‌ها داریم از این پس جایگاه‌ها فقط در قبال دریافت پول نقد بنزین تحویل می‌دهند.

بیژن حاج محمدرضا در این باره تاکید کرد: ما زخم کهنه ای داریم و مشکلمان با بانک ملت، داستان جدیدی نیست. اکنون مراودات ما با سایر بانک‌ها چون ملی و پاسارگاد بسیار خوب است و مشکلی در پرداخت هزینه سوخت با کارت‌های دیگر نداریم و تنها مشکل مربوط به کارت کیف پول بانک ملت است.

او با اشاره به اینکه در پی تاخیرهای انتقال پول به حساب جایگاه داران، یا باید جایگاه ها را می بستیم یا اقدامی دیگر انجام می دادیم، گفت: انتقال پول هر تراکنش با ۱۰ الی ۱۲ روز تاخیر منتقل می شد، درحالی که ما باید پول فرآورده نفتی را به شرکت ملی پخش ظرف مدت ۴۸ ساعت بپردازیم، در غیر این صورت جایگاه را باید ببندیم.

رییس اتحادیه جایگاه داران سوخت تاکید کرد: مشکل ما با کیف پول بانک ملت است و منعی برای مشتریان برای استفاده از سایر کارت‌های بانکی نیست.

در همین رابطه تبریزی مدیر امور فناوری بانک ملت طی گفت‌وگویی درباره تسویه پول در جایگاه های سوخت گفت. سیاست جدید بانک مرکزی به نفع تمام مردم است. دستگاه هایی که از سال 85 در جایگاه های سوخت نصب شده از نظر فنی و ایمنی دقیقاً مشابه همان سیستمی است که در شعب بانکی فعال است.

مدیر امور فناوری بانک ملت با تاکید بر پرداخت امن, مطمئن و سریع در جایگاه های سوخت، تصریح کرد: در تمام این سال ها مشتریان به سرعت کارشان را از طریق سیستم های نصب شده در جایگاه های سوخت انجام داده اند.

او با بیان اینکه تا کنون هیچ تراکنشی در سیستم و دستگاه های نصب شده در جایگاه های سوخت گم نشده است، افزود: این دستگاه ها با همان سیاستی که از سوی بانک مرکزی و شاپرک ابلاغ می شود، کارشان را انجام می دهند.

به گفته این مقام مسئول در بانک ملت، قبلاً تسویه با جایگاه داران سوخت طی 6-7 نوبت در روز انجام می شد ولی با سیاست جدید این 7 نوبت در یک نوبت تجمیع شده و واریز انجام می شود.

تبریزی با تأکید براینکه سیاست جدید بانک مرکزی در حوزه پرداخت نیازمند پیروی تمامی بانک ها و اصناف است ،گفت: الان پول جایگاه داران به صورت منظم و روزانه به حساب‌شان واریز می شود اما فقط یک بار در روز.

در همین رابطه فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در پاسخ بر این سوال که جایگاه‌داران اعلام کردند که از این به بعد پول نقد از مشتریان دریافت خواهند کرد، گفت: موضوع کارت بانکی و مراودات آنها ربطی به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران ندارد.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه قبلا تسویه حساب جایگاه‌داران به موقع انجام می‌شد ولی اکنون بنا به دلایلی با فاصله دو یا سه روز تسویه می‌شود و این موضوع ربطی به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ندارد.

سیدمحمدرضا موسوی خواه مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: در گذشته هر پولی که از طریق این سامانه پرداخت می‌شد، ظرف مدت دو تا سه ساعت در دسترس صاحب حساب قرار می‌گرفت، اما اکنون با تغییراتی که انجام شده، صاحب حساب حدود ۲۴ ساعت بعد به پول خود دسترسی خواهد داشت که این موضوع با توجه به لزوم خرید فرآورده سوختی، برای جایگاهداران مشکلاتی ایجاد کرده است.

موسوی خواه با تاکید بر این‌که نباید هیچ وقفه‎ای در روند خدمات و سوختگیری در جایگاه‌ها ایجاد شود، تصریح کرد: درصددیم با انجام تمهیداتی به جایگاه‌های عرضه سوخت در این زمینه کمک کنیم.

402

کد خبر: 903737

وب گردی

وب گردی