دهه چهارم در دانشگاه آزاد اسلامی، دهه کیفیت است

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) شهر ری گفت: دهه چهارم در دانشگاه آزاد اسلامی دهه کیفیت است و دیگر ما دنبال کمیت و تاسیس واحد دیگری نیستیم بلکه در منطقه بندی کردن دانشگاه ها به دنبال بالا بردن کیفیت دانشگاه آزاد هستیم و اگر این برنامه با همین کیفیت ادامه پیدا کند دانشگاه آزاد از دانشگاه های برتر جهان اسلام خواهد شد.

دکتر عبدالرضا فرهادیان در گفت وگو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه های این واحد دانشگاهی در آستانه دهه مبارک فجر گفت: مهم ترین برنامه ما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام برگزاری کنگره شهدای مدافع حرم دانشگاه های استان تهران اعم از دانشگاه های دولتی و غیر دولتی است.

وی با توجه به اینکه امروز اهداف شهدای مدافع حرم برای نسل جوان از اهمیت بالایی برخوردار است، تاکید کرد: دانشجویی که می توانست مثل بقیه سر کلاس درس بنشیند اما برای امنیت مرزهای ما مبارزه می کند و مظلومانه به شهادت می رسد؛ برای نسل جوان باید این مسائل روشن شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد واحد یادگار امام(ره) با اشاره به تلاش رسانه های بیگانه برای ارائه تصویری وارونه از شهدای مدافع حرم، افزود: همچنین سعی کردیم در این کنگره اهدافی که شبکه های معاند به دنبال آن بودند که شهدای ما را طوری وانمود کنند که مثلا دنبال اهداف مادی بودند را برای نسل جوان روشن و تبیین کنیم.

فرهادیان تاکید کرد: در این کنگره که در روز 24 بهمن برگزار خواهد شد، برنامه های پژوهشی متعددی نیز داریم که با برنامه های روز دنیا تطبیق داده ایم.

وی با اشاره به برگزاری نشست ها و کرسی های آزاد اندیشی که توسط خود دانشجویان مدیریت می شود، افزود: یکی از برنامه های مهم کنگره شهدای مدافع حرم دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران این است که تمام آموزش به عهده دانشجویان است و تیم هایی تشکیل دادیم که خود دانشجوها متولی باشند و فقط ما نقش نظارتی داریم.

تقدیم طرح سند جامع کاهش طلاق به فرماندار ری قبل از 22 بهمن

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهر ری تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ری، متولی تدوین سند جامع کاهش طلاق در شهرستان ری شده است و به دنبال این هستیم که در کنار اعتلا و اجرایی کردن این برنامه، کاهش طلاق را در سطح شهرستان ری داشته باشیم.

دکتر عبدالرضا فرهادیان در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های ما برگزاری کارگاه های آموزشی قبل از اجرای عقد نکاح بین زوجین است که دانشگاه آزاد فضا و مشاور و روانشناس در اختیار زوجین جوان می گذارد.

وی افزود: قرار است تفاهم نامه ای را با اداره کل ثبت اسناد داشته باشیم که دفاتر ازدواج از این پس در شهرستان ری قبل از اینکه زوجین جوان کلاس های مشاوره را شرکت نکنند، عقد نکاح انها را ثبت نکنند، یعنی همان طور که زوجین جوان باید آزمایش عدم اعتیاد پیش از ازدواج انجام دهند، شناخت مسائل روانشناسی و مسائل مشاوره خانواده نیز برای آنها حائز اهمیت است که دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام شهر ری متولی اجرای این برنامه شده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد واحد یادگار امام(ره) تاکید کرد: از آنجایی که دانشگاه آزاد خودش را در کنار مردم می بیند و خودش را جزئی از مردم می داند به دنبال تدوین این برنامه است که قبل از 22 بهمن طرح سند جامع کاهش طلاق به فرماندار ری تقدیم خواهد شد.

دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی

فرهادیان تصریح کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی است؛ دانشگاه آزاد متولد انقلاب است و یک شجره طیبه ای است که حتی بعضی از کشورهای پیشرفته از آن الگو برداری کرده اند.

وی افزود: به حق باید از مدیریت جدید دانشگاه آزاد تشکر کرد، همان گونه که دکتر ولایتی گفتند دهه چهارم در دانشگاه آزاد اسلامی دهه کیفیت است و دیگر ما دنبال کمیت و تاسیس واحد دیگری نیستیم بلکه در منطقه بندی کردن دانشگاه ها به دنبال بالا بردن کیفیت دانشگاه آزاد هستیم و اگر این برنامه با همین کیفیت ادامه پیدا کند دانشگاه آزاد از دانشگاه های برتر جهان اسلام خواهد شد.

خبرنگار:ندا فراهانی

کد خبر: 903744

وب گردی

وب گردی