استانی که رتبه نخست کنکور در کشور را دارد

استاندار یزد گفت: یزد یکی از استانهای بر‌تر کشور در حوزه علوم و فناوری است و این استان موفق شده در طول 24 سال گذشته به رتبه نخست کنکور در کشور دست پیدا کند.

به گزارش ایسکانیوز، محمود زمانی قمی عصر امروز در نشست شورای اداری استان یزد که با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر نیرو، وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار شد، ایام الله دهه مبارک فجر را تبریک گفت و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای بسیار زیادی داشته که باید این دستاورد‌ها برای نسل جوان تبیین شود.

وی به برخی از دستاوردهای انقلاب در استان یزد اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر استان یزد از ظرفیت‌های بسیار زیادی در توسعه کشور برخوردار است که باید از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده شود.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: یزد یکی از استانهای بر‌تر کشور در حوزه علوم و فناوری است و این استان موفق شده در طول 24 سال گذشته به رتبه نخست کنکور در کشور دست پیدا کند.

زمانی‌قمی با بیان اینکه این ظرفیت بسیار بزرگی است و باید از آن استفاده بهتر و بیشتری انجام شود، عنوان کرد: یزد در زمینه‌های دانش بنیان هم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی مشکل آب را موضوع اصلی استان یزد دانست و ادامه داد: باید در این زمینه فکری شود که بتوان آب مورد نیاز استان را از راه‌های ممکن تامین کرد و مشکلات موجود را برطرف کرد.

زمانی قمی افزود: برای تامین آب مورد نیاز استان یزد هیچ راه ممکنی را کنار نمی‌گذاریم و نسبت به بررسی و امکان سنجی تمام راه‌های ممکن اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

استاندار یزد تصریح کرد: در بحث رفع مشکل کم آبی و خشکسالی استان یزد موضوع مدیریت منابع موجود آب در استان یزد هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید همانگونه که به تامین آب توجه می‌شود، نسبت به مدیریت آن هم توجه لازم را داشته باشیم.

900

کد خبر: 903767

وب گردی

وب گردی