باز هم مهربانی معجزه کرد/ شاه جهان به آفتاب سلامی  دوباره داد

با همت پزشکان و کمک خیران باز هم بذر مهربانی به ثمر نشست و «شاه‌جهان» دختر مبتلا به تومور مغزی که به دلیل فقر و وضعیت نامناسب مالی توان درمان نداشت، تحت عمل جراحی قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز چند روزی از حضور گروه‌های جهادی به مناطق حاشیه نشین شهر تهران نگذشته است؛ منطقه‌ای فاقد هرگونه خدمات بهداشتی و رفاهی در دل یکی از کوره‌‌‌های آجرپزی خانه‌های پایتخت!

اینجا خبری از ساختمان‌های بلند شهر نیست، کوره‌پز خانه تعطیل و به مخروبه‌ای تبدیل شده است، اما در گوشه‌ای عده‌ای در اتاق‌های 3متری و تاریک در حال زندگی هستند.

مکانی که به پناهگاهی برای زندگی 16 خانواده تبدیل شده است. پس ورود به اینجا به ناگاه با تعداد زیادی کودک مواجه می‌شوی؛ دخترکی در گوشه‌ای از این خرابه‌ها مشغول بازی در میان خاک است و دیگری، در بین اسباب‌بازی‌های شکسته‌ و عروسک‌هایی که هیچ شباهتی به عروسک‌های زیبای پشت ویترین مغازه‌هایبالاشهر ندارند، غرق شده است.

بلافاصله پس از ورود به این محل مکانی برای استقرار پزشکان آماده می‌شود و آن‌ها در این مکان مستقر می‌شوند، بلافاصله تعدادی از ساکنان پشت در اتاق به صف می‌شوند، یکی دچار افسردگی است و دیگری به دلیل بیماری‌های گوارشی حال و روز خوشی ندارد.

دخترکی آفتاب سوخته که چادری کهنه و خاکی برسر دارد هم در بین بیماران دیده می شود، کیسه بزرگ دارو و تعداد زیادی عکس رادیولوژی که در دستانش است حکایت از یک بیماری کهنه و شاید سخت دارد. نوبتش می‌شود، روبه‌روی پزشک می‌نشیند و از اوضاع ناخوش زندگی‌اش می‌گوید. اهل کشور «افغانستان» است، پدرش را چندین سال قبل در جنگ با طالبان از دست داده با مادرش زندگی می‌کند.

به دلیل سر دردهایی که بی وقت به سراغش می‌آیند شب‌ها نمی‌تواند بخوابد، در همین کوره‌پزخانه‌ها هم کار می‌کند و هم زندگی؛ چند وقتی است به دلیل گران بودن داروها و مناسب نبودن اوضاع مالی‌اش توان خرید داروهایش را ندارد، همین سر دردهای پی در پی پاگیرش شده به‌طوریکه راه رفتن و کار کردن را برایش غیر ممکن کرده است. می‌گوید آنچنان دنیا به دور سرم می‌چرخد که مسیر مستقیم را هم گم می‌کنم.

پزشک دست به‌کار می‌شود، نگاهی به عکس‌های رادیولوژی می‌اندازد و بلافاصله پس از دیدن عکس‌ها نشانه‌های یک تومور بزرگ را در سرش شناسایی می‌کند و می‌گوید: اگر سریع جراحی نشوی ممکن است فلج یا کور شدن در انتظارت باشد.

از «شاه جهان» می‌پرسد چرا تابه حال برای درمانت کاری نکرده‌ای؟ و دخترک بدون اینکه لحظه‌ای فکر کند جواب می‌دهد: پول آقای دکتر! پولش زیاد بود مجبور بودم درد را تحمل کنم چون هزینه درمان بیماری‌ام را نداشتم.

خواجوی بلافاصله مشورتی با دیگر پزشک گروه دکتر صفا انجام می‌دهد و می‌گوید: خودمان انجامش می‌دهیم، شاه جهان فقط نگاه می‌کند و نمی‌داند چه اتفاقی خواهد افتاد. اینکه یک پزشک به صورت داوطلب از آن سر شهر در روز تعطیل بلند شود و بیاید یک راست بالای سرش و بگوید عملت می‌کنیم برایش غیرقابل باور است؛ پزشکان به دلیل حال بد «شاه‌جهان» تصمیم گرفته‌اند او را عمل کنند آن هم به صورت رایگان!

عمل با موفقیت انجام شد

صبح روز پنج شنبه 12 بهمن ماه، چند روز پس از اولین معاینه شاه جهان، بیمارستان غیاثی یافت آباد، ساعت 10 صبح تیم پزشکی عمل جراحی را آغاز می‌کنند، به همراه مادر شاه جهان که در این دنیا غیر از همین دختر پناه و امید دیگری ندارد، زیر لب برای سلامتی دخترش دعا می‌کند.

عقربه‌های ساعت 13.30 را نشان می‌دهد، پزشکان از اتاق عمل خارج می‌شوند، دکتر خواجوی می‌گوید« به لطف خداوند عمل جراحی با موفقیت انجام شده و تومور مغزی بطور کامل از سر بیمار خارج شده است».

شنیدن این جمله خط پایانی می‌کشد بر استرس‌های مادر و اشک شوقی بر صورت مادر «شاه جهان» سرازیر می‌شود.

آری! بازهم بذر مهربانی برای شاه جهان و مادرش به ثمر می‌نشیند و این یعنی همان معجزه که خیلی وقت‌ها انتظارش را می‌کشیم، عمل با موفقیت انجام شد، اکنون شاه جهان می‌تواند بدون تنش‌های عصبی و تشنج زندگی آرام‌تری پیش رو داشته باشد.

وضعیت بیمار مساعد است

امیر صفا جراح و متخصص مغز و اعصاب درخصوص عمل جراحی و وضعیت بیمار توضیح می‌دهد: این بیمار حدود سه سال قبل به دلیل وجود تومور مغزی تحت عمل جراحی قرار گرفته است، اما به دلیل قطع شدن مصرف داروها تومور مجدد عود کرده که این موضوع باعث اختلال در کیفیت زندگی فرد شده است.

وی ادامه می‌دهد: بیمار طی چندین ماه گذشته چهار بار با تشنج‌های عصبی مواجه شده که این موضوع به دلیل قطع شدن مصرف داروها بوده است.

مهدی خواجوی متخصص مغز و اعصاب و دیگر پزشک تیم جراحی نیز اظهار داشت: با بررسی وضعیت بیمار انجام عکس و آزمایش‌های MRI بیماری این دختر تومور مغزی تشخیص داده شد که نوع تومور نیز خوش خیمبوده است اما احتمال عود کردن و رشد آن وجود داشت.

وی تشریح کرد: این تومور باعث شده بود تا کیفیت زندگی بیمار مختل شود و بیمار با مشکل جهت یابی مواجه باشد، ذرات کلسیم در تومور بیمار مشاهده شد که با نمونه گیری‌ها برای انجام آزمایش‌های پاتولوژی و تشخیص نوع تومور به آزمایشگاه ارسال شده است.

خواجوی توضیح داد: عمل جراحی به مدت 3 ساعت روی بیمار به صورت موفق بر روی بیمار انجام شد و وی درحال حاضر از وضعیت مناسبی جسمی و روحی برخوردار است.

در این عمل جراحی پزشکان جراح تعرفه‌های خود را صفر اعلام کردند،‌ بیمارستان هم مبلغی را تخفیف داد و از طرفی خیران نیز با پرداخت مبالغی الباقی هزینه‌های انجام این عمل خیر را برعهده گرفتند و این‌گونه با یاری پزشکان و خیران بذر دیگری از مهربانی به ثمر نشست.

فارس

700

کد خبر: 903820

وب گردی

وب گردی