با افزایش تولید سوخت یورو۴ و واردات نمی توان پاسخگوی سوخت خودروها بود/ رئیس حسابداری فساد در وزارت نفت را فاش کرد

وزیر نفت تاکید کرد: با خودروسازان هماهنگ شده است که از تیرماه بعضی خودروها تولید نشود. اما واقعیت این است که با این میزان افزایش تولید خودرو و افزایش مصرف سوخت، حتی  با واردات هم نمی‌توان پاسخگوی تامین سوخت بود. 

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بیژن زنگنه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی براینکه دبیر انجمن خودروسازان معتقد است که فشار به خودروسازان برای تولید خودروهای یورو۴ به بالا در حالی صورت گرفته که وزارت نفت توان تولید سوخت این خودروها را ندارد گفت: مقدار مصرف خودرو و کیفیت سوخت، دو مقوله متفاوت است. خودروهایی که هم‌اکنون تولید می شود باید مصرف استانداردی داشته باشند. مصرف بنزین با افزایش تولید خودرو رابطه مستقیمی دارد.


وزیر نفت تاکید کرد: با خودروسازان هماهنگ شده است که از تیرماه بعضی خودروها تولید نشود. اما واقعیت این است که با این میزان افزایش تولید خودرو و افزایش مصرف سوخت، حتی با واردات هم نمی‌توان پاسخگوی تامین سوخت بود.

او افزود: تولید بنزین یورو چهار در سال 92، روزانه 2.1 میلیون لیتر بود که تاکنون به 25 میلیون لیتر در روز رسیده است.

او همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر اینکه مدیر فاسد نفتی در مدیریت اکتشاف چگونه شناسایی شد، افزود: مشابه دزدی در مدیریت اکتشاف را هیچ کجا و در هیچ وزارتخانه ای ندیده بودم که کسی بتواند از خزانه شرکت دزدی کند. این یک اشکال است که کسی ده تا دوازده سال در یک سمت بماند و باید ساختار آن اصلاح شود.


زنگنه تاکید کرد: رئیس حسابداری اکتشاف زمانی که اسناد حسابداری را بررسی می کردند متوجه این موضوع شدند.

401

کد خبر: 903856

وب گردی

وب گردی