پوتین: فارغ التحصیلان مدارس دینی باید در شاخه تحصیلی خود فعالیت کنند

پوتین به دلیل فضای بوجود آمده در جمهوری تاتارستان و روند پیشرفت برنامه¬های آموزش دینی، برای جلوگیری از ترک شاخه تحصیلی توسط فارغ¬التحصیلان مدارس دینی خواستار ایجاد موقعیت¬های شغلی برای آنها شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه تاکید کرد که فارغ التحصیلان مدارس دینی نباید از حوزه فعالیت خود خارج شوند.

پوتین در دیدار با مینتیمر شایمییف رییس جمهور پیشین تاتارستان در فدراسیون روسیه تاکید کرد که با پیشنهاد کار به این افراد، باید مانع از تغییر شاخه فعالیت آنها شویم. به گفته وی، فارغ التحصیلان مدارس دینی باید در شاخه تحصیلی خود به کار و فعالیت ادامه دهند، نه اینکه در شاخههای دیگر وارد شوند. در واقع شرایط و امکانات باید به نحوی برای جوانان فراهم شوند که آنها مجبور به ترک شاخه تحصیلی خود نشوند.

شایمییف با اشاره به روند توسعه موسسات آموزشی دینی گفت، امروز دانشجویان این دانشگاه¬ها میتوانند در دورههای کارشناسی ارشد و دکتری به تحصیلات خود ادامه داده و از تحصیلات عالیه برخوردار باشند. برنامهها به همان صورتی پیش میروند که انتظار داشتیم؛ کادر آموزشی تا امروز عملکرد مناسبی داشته و دانشجویان به خوبی درس میخوانند. البته به فکر گسترش این پروژه نیز هستیم.

پوتین با مفتیان سازمان مرکزی دینی مسلمانان روسیه و مدیران آکادمی اسلامی بلغار نیز دیدار و گفتگو کرد.

پوتین از فضای بوجود آمده در جمهوری تاتارستان و روند پیشرفت برنامههای آموزش دینی رضایت دارد.

مینتیمر شایمییف که در سن 81 سالگی به سر می برد از سال 1991 تا 2010 ریاست جمهوری تاتارستان را به عهده داشته و امروز مشاور جمهوری است. وی یکی از اشخاص مورد اعتماد پوتین در انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 است.

503

کد خبر: 903866

وب گردی

وب گردی