رونمایی از دستگاه تست بارگذاری یونیورسال(ULTM) در دانشگاه آزاد مهاباد

احمدزاده رئیس واحد مهاباد به همراه مسئولین شهری ازآزمایشگاه ها وکارگاههای فنی بازدید و از دستگاه تست بارگذاری یونیورسال(ULTM) رونمایی کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از واحد مهاباد، دکترخان احمدزاده در آئین رونمایی از دستگاه تست بارگذاری یونیورسال (ULTM)، گفت: این دستگاه با رویکرد اقتصاد مقاومتی و تنها با 10 درصد از هزینه واردات آن برای نخستین بار در سطح کشور ساخته شده است

این دستگاه از دستگاه های فنی است که توسط دکتر لقمان رحیمی از اعضای هیأت علمی تمام وقت این واحد به همراه همکارانش ساخته شده در سنجش بارگذاری، بررسی شکل پذیری و رسم منحنی های طاقت مصالح در واحد زمان نیز کاربرد دارد.

او با بیان اینکه این دستگاه نمونه داخلی ندارد، گفت: این دستگاه در آزمون های سنجش میزان تحمل بار سازه، خاک، بتن ریزی و مقاوم سازی سازه ها کاربرد دارد.

خان احمدزاده عنوان کرد: قیمت وارداتی این دستگاه 700 میلیون تومان می باشد اما به همت اساتید تلاشگر و مجرب واحد مهاباد به قیمت تمام شده تنها 25 میلیون تومان به ساخت وبهره برداری رسید و برای جامعه دانشگاهی و عالم پرور افتخارآفرینی کرد.

رئیس واحد مهاباد در خاتمه افزود: 19 دانشگاه ایران جزء برترینهای دنیا هستند که دانشگاه آزاد اسلامی یکی از آنها می باشد، هچنین این دانشگاه مفتخرانه در نانو رتبه 4 و در صنعت رتبه 39 را به خود اختصاص داده که باتوجه به پتانسیل بالای این دانشگاه و اساتید و هیأت علمی و دانشجویان پرتلاشش جای پیشرفت بیشتر را دارد.

در پایان مراسم از سازندگان با اهدای لوح تجلیل شد.

.

کد خبر: 903867

وب گردی

وب گردی