میزان کسری بودجه آموزش و پرورش/اعتباری برای رتبه‌بندی فرهنگیان پیش‌بینی نشده است

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه در حال حاضر اعتباری در خصوص رتبه‌بندی فرهنگیان در بودجه ۹۷ پیش‌بینی نشده است، گفت: بدهی آموزش و پرورش غیر از پاداش پایان خدمت فرهنگیان، کمتر از 3 هزار میلیارد تومان است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص «میزان کسری بودجه آموزش و پرورش»، اظهار داشت: بحث بودجه به دو شکل است؛ یکی بحث تعهدی است که باید آموزش و پرورش، آن را انجام دهد و بحث دیگر، بدهی‌هایی است که وجود دارد.

وی ادامه داد: برای نمونه، پاداش پایان خدمت فرهنگیان از جمله بدهی‌هایی است که باید پرداخت شود، یا حقوق سرباز معلمان، برخی نیروهای حق‌التدریس و حق‌الزحمه امتحانات که آنها نیز باید پرداخت شود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد: بحث دیگر بودجه، مربوط به تعهداتی است که وجود دارد؛ مانند تعهد در خصوص رتبه‌بندی فرهنگیان که باید انجام شود؛ البته نباید در حال حاضر آن را بپردازد، بلکه باید برنامه‌ریزی لازم در این خصوص برای سال آینده انجام شده و بودجه‌ای به آن اختصاص داده شود که این در تعهد دولت است که باید انجام دهد.

زاهدی تصریح کرد: این موضوع در برنامه ششم توسعه توصیه شده است؛ ضمن اینکه در نقشه جامع علمی کشور نیز به آن اشاره شده است، اما در حال حاضر اعتباری برای آن پیش‌بینی نشده و این جزو تعهدات دولت است.

وی با اشاره به موارد دیگری از تعهدات آموزش و پرورش، یادآور شد: بیمه تکمیلی فرهنگیان نیز جزو تعهداتی است که انتظار می‌رود وضع خوبی داشته باشد و بهتر از وضعیت فعلی باشد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس در خصوص «میزان بدهی آموزش و پرورش»، بیان داشت: شاید بدهی آموزش و پرورش کمتر از 3 هزار میلیارد تومان باشد که این غیر از پاداش پایان خدمت فرهنگیان است.
706

کد خبر: 903877

وب گردی

وب گردی