تورم تولیدکننده در بخش خدمات ۳.۷ درصد افزایش یافت

مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت تولید کننده بخش­‌های خدماتی در پاییز ۹۶ را اعلام کرد که نشان می دهد تورم حوزه خدمات در پاییز امسال نسبت به پاییز پارسال ۳.۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ شاخص قیمت تولید کننده بخش ­های خدمات مشتمل بر هشت بخش است که عبارتند از «تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتور سیکلت و کالاهای شخصی و خانگی»، «هتل و رستوران»، «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات»، «واسطه گری های مالی (بیمه) »، «مستغلات، اجاره و فعالیت های کسب و کار»، «آموزش»، «بهداشت و مددکاری اجتماعی» و «سایر فعالیت های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی».

گزارش شاخص قیمت تولید کننده بخش ­های خدمات به صورت فصلی و سالانه منتشر می ­شود.

شاخص کل قیمت تولید کننده بخش ­های خدمات (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در فصل پاییز ۱۳۹۶ برابر است با ۲۴۷.۱ که نسبت به فصل قبل ۳.۷ درصد افزایش یافته است.

تغییرات شاخص بخش ­های خدمات نیز به این شرح ­است:

- شاخص گروه «خدمات­ تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتورسیکلت و کالاهای شخصی و خانگی» در فصل پاییز ۱۳۹۶ برابر است با­۲۹۳­که نسبت به فصل قبل­۲.۷­درصد افزایش یافته است.

- شاخص گروه «خدمات هتل و رستوران» در فصل پاییز ۱۳۹۶ برابر است با ۳۲۲.۳ که نسبت به فصل قبل­۲.۱­درصد افزایش یافته است.

- شاخص گروه «خدمات حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» در فصل پاییز ۱۳۹۶ برابر است با ۲۶۴.۱ که نسبت به فصل قبل۱.۸­درصد افزایش یافته است.

- شاخص گروه «خدمات واسطه گری های مالی (بیمه)» در فصل پاییز ۱۳۹۶ برابر است با ۲۴۶.۲ که نسبت به فصل ۲.۷ درصد افزایش یافته است.

- شاخص گروه «خدمات­ مستغلات، اجاره و فعالیت های کسب و کار»­در فصل پاییز ۱۳۹۶ برابر است با­۱۹۷.۲­که نسبت به فصل قبل ۲.۲ درصد افزایش یافته است.

- شاخص گروه «خدمات آموزش» در فصل پاییز ۱۳۹۶ برابر است با­۲۵۹.۶­که نسبت به فصل قبل­۱۱.۷­درصد افزایش یافته است.

- شاخص گروه «خدمات بهداشت و مددکاری اجتماعی» در فصل پاییز ۱۳۹۶ برابر است با­۳۷۲.۵­که نسبت به فصل قبل ۸ درصد افزایش یافته است.

- شاخص گروه «خدمات سایر فعالیت ­های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی» در فصل پاییز ۱۳۹۶ برابر است با ۲۶۹.۸ که نسبت به فصل قبل­۲.۶­درصد افزایش یافته است.

401

کد خبر: 903936

وب گردی

وب گردی