مرکز پایش و امنیت فناوری اطلاعات صنعت برق کشور راه‌اندازی شد

مرکز پایش و امنیت فناوری اطلاعات و مخابرات صنعت برق کشور امروز (یکشنبه) با حضور وزیر نیرو افتتاح شد که با راه اندازی این مرکز، پایش و کنترل تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات صنعت برق کشور به صورت لحظه‌ای امکان پذیر شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ این مرکز در چهارمین روز از دهه فجر با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو و مدیران ارشد صنعت برق کشور در شرکت مدیریت شبکه برق ایران راه‌اندازی شد.
با راه اندازی این مرکز، پایش و کنترل تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات صنعت برق کشور به صورت لحظه‌ای امکان پذیر شده است.
این مرکز بیش از 2500 ایستگاه (پست‌های تولید، انتقال و فوق توزیع برق و همچنین ساختمان‌های اداری) را تحت پوشش خود دارد.
تعداد تجهیزات تحت پوشش در حال بهره برداری این مرکز، حدود 900 مورد در شبکه سنجش، حدود 570 مورد در شبکه مخابرات و حدود 851 مورد در شبکه فناوری اطلاعات است.
همچنین تجهیزات در دست توسعه این مرکز شامل بیش از 2500 تجهیز در شبکه سنجش، حدود 1000 تجهیز در شبکه مخابرات و حدود 1100 تجهیز در شبکه فناوری اطلاعات می‌شود.
پایش لحظه‌ای شبکه ICT و افزایش قابلیت اطمینان سرویس‌های ارتباطی، شناسایی و رفع تهدیدات امنیتی، شناسایی نقاط آسیب پذیر بالقوه، مدیریت پیمانکاران و کنترل زمان رفع قطعی و مرکز کنترل شبکه ICT صنعت برق در زمان بروز بحران از دستاوردهای راه اندازی این مرکز است.
مراحل راه اندازی این مرکز که از سال 95 آغاز شده بود، امروز و همزمان با دهه فجر مورد بهره برداری قرار گرفت.

402

کد خبر: 903981

وب گردی

وب گردی