معرفی مدیرکل جدید زندان های استان قزوین

مراسم تودیع و معارفه مدیر کل زندانهای استان با حضور معاون قضایی و اجرای احکام ومدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور و مسؤلین ستادی و رؤسای زندانها برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، سیروس شیخ پور در مراسم معرفی مدیر کل جدید زندانهای استان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها وگرامی داشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهارداشت:وظیفه اصلی در نظام زندانبانی اسلامی، خدمت به کسانی است که به هر دلیل به عمد و یا غیر عمد وارد زندانها شده اند.

وی بابیان اینکه خانواده زندانیان عائله نظام جمهوری اسلامی هستند، افزود:خدمت به خانواده زندانیان، خدمت به عائله نظام جمهوری اسلامی است وان شاالله باتوکل به خداوند متعال بتوانیم درجهت خدمت به این قشر آسیب دیده ومحروم قدم های مثمر ثمری برداریم.

معاون قضایی واجرای احکام سازمان زندانهای کشور به سیاستگذاری و اولویت های سازمانی اشاره کرد وگفت: بحث ساماندهی وکاهش جمعیت کیفری زندانها از مطالبات مقام معظم رهبری و رئیس محترم قوه قضائیه بوده و تأکیدات فراوانی بر اجرای آن شده است. دراین راستا وبا پیگیری های دکتر جهانگیر ریاست معزز سازمان زندانهای کشور دستورالعمل ساماندهی زندانیان وکاهش جمعیت کیفری زندانها صادر شد که پس از تصویت در دستور کار مسؤلین قضایی سراسر کشور قرار گرفت.

وی ضمن تأکید بر اجرای درست این دستورالعمل بیان کرد: مدیریت بر اجرای این برنامه باید طوری باشد که خروجی آن به جامعه برگردد. سازمان زندانها بعنوان یکی از متولیان اجرای طرح ساماندهی وکاهش جمعیت کیفری زندانها، مصمم به مدیریت مجدانه بر اجرای این دستورالعمل است.

شیخ پور خاطر نشان کرد: زندان جای مجرمین وجنایتکاران، سارقین و کسانی است که درجامعه نا امنی ایجاد می کنند. این درحالیست با تدابیر درست واستفاده از احکام جایگزین، پای بسیاری از زندانیان به زندانها باز نخواهد شد. رسیدن به این خواسته بزرگ، تعامل وهماهنگی دو طرفه دستگاه قضایی و زندانها را طلبیده و دراین صورت طرح کاهش جمعیت کیفری زندانها باموفقیت اجرا خواهد شد.

این مقام مسؤل قضایی در ادامه متذکر شد: پاسخگویی در پیشگاه خدوند متعال برای اطاله در دادرسیها وتعلل در رسیدگی به پرونده قضایی متهمینی که در زندانها بسر می برند، بسیار سخت وسنگین است وامیدواریم همکاران قضایی به این موضوع عنایت بسیار داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تأکیدات رئیس سازمان زندانهای کشور اشاره کرد و گفت: ثبت کلیه اطلاعات زندانیان در بدو ورود به زندان از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که تدوین و اجرای تمامی برنامه ها در زندانها مستلزم کسب اطلاعات درست خواهد بود. دراین صورت در نظام زندانبانی می توانیم شاهد تحول آفرینی باشیم.

معاون قضایی واجرای احکام سازمان زندانهای کشور افزود: اجرای برنامه های اصلاحی وتربیتی و در رأس آنها اقدامات فرهنگی وتربیتی در تغییر رفتار زندانیان مؤثر بوده و به حول وقوه الهی واثرات برنامه های قرآنی ودینی، بسیاری از زندانیان بدنبال تکرار جرم وبزه نخواهند بود. این امر یکی از برکات نظام زندانبانی اسلامی است که به خوبی در زندانهای سراسر کشور اجرا می شود.

شیخ پور به موضوع تأسیسات حقوقی جدید و برگزاری جلسات صلح و سازش در بین شکات و زندانیان اشاره کرد واظهارامیدواری نمود:با تلاش شوراهای حل اختلاف زندانها، شاهد کاهش بیشتر جمعیت کیفری باشیم.

وی در پایان ضمن تبریک انتصاب آقای محمدعلی محمدی به سمت مدیرکل زندانهای استان قزوین، از خدمات آقای حمیدرضافراست طلب تجلیل وتقدیر بعمل آورد.

حمیدرضافراست طلب پس از سی ودو سال خدمت در سازمان زندانهای کشور به افتخار بازنشستگی نائل آمد.

901/900

کد خبر: 904009

وب گردی

وب گردی