بررسی  غزلواره‌های شکسپیر در سرای اهل قلم

کتاب «غزلواره‌ها» ترجمه امید طبیب‌زاده دوشنبه (۱۶ بهمن‌ماه) در سرای اهل قلم معرفی و بررسی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز از موسسه خانه کتاب، نشست معرفی و بررسی کتاب «غزلواره‌ها» دوشنبه (۱۶ بهمن ماه) با حضور امید طبیب زاده، مترجم اثر، مهری بهفر و علاء‌الدین طباطبایی در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

قالب شعری غزلواره در قرن ۱۳ در ایتالیا ظاهر شد و سپس در مقام یکی از مظاهر رنسانس به بسیاری از زبان‌های اروپایی و من جمله انگلیسی راه یافت. تا پیش از شکسپیر، موضوع غزل‌واره‌ها عمدتاً تمجیدهای اغراق‌آمیز شاعرانه بود از زنی زیباروی، اما شکسپیر در این اثر به طرح موضوعات جدیدی پرداخت و همچون ابراز عشق به مردان، شرح ماجراهایش با زنی پرشور و انتقاد از اوضاع سیاسی و اجتماعی.

غزلواره‌ها تنها اثر شکسپیر است که در آن به صراحت از افکارش و شخصیت واقعی‌اش سخن گفته است. مطالعه این اثر باعث افزایش درک ما از بخش مهمی از ادبیات غرب در عهد رنسانس می‌شود. کتاب حاضر شامل متن اصلی غزل‌واره‌ها، ترجمه فارسی و نیز ترجمه برخی از تفسیرهای نگاشته شده بر آن است.

نشست معرفی و بررسی کتاب «غزلواره‌ها» دوشنبه (۱۶ بهمن ماه) ساعت ۱۶ تا ۱۸ در سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر، شماره ۲ برگزار می‌شود.

502

کد خبر: 904029

وب گردی

وب گردی