افزایش فارسی آموزان در ونزوئلا

دومین گردهمایی فارسی آموزان ونزوئلایی با معرفی نظام آموزشی بنیاد سعدی در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا، برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز از بنیاد سعدی، این گردهمایی با حضور سفیر ایران و بیش از هشتاد فارسی آموز برگزار شد.

در این مراسم سفیر ایران در ونزوئلا، مصطفی اعلائی، در دیدار با دانشجویان زبان فارسی شرکت کرد و گفت که افزایش روابط فرهنگی به افزایش روابط در همه حوزه ­ها کمک می کند.

اعلائی همچنین از ایجاد فضاهای بیشتر برای یادگیری زبان فارسی خبر داد تا تعداد بیشتری از ونزوئلایی ها بتوانند به صورت رایگان از دوره های آموزش زبان فارسی بهره مند شوند.

بر اساس این گزارش، با توجه به اقداماتی که سفارت جمهوری اسلامی ایران صورت داده است، یادگیری زبان فارسی در ونزوئلا تقویت شده است. گسترش زبان فارسی در این کشور موجب تقویت همبستگی میان بخش­ های فرهنگی مختلف میان دو کشور خواهد شد.

کلاس های آزاد زبان فارسی سفارت جمهوری اسلامی ایران اولین مدرسه برای یادگیری زبان فارسی است که در کاراکاس ایجاد می شود و همین اقدام موجب شده تا این زبان هزارساله در سرزمین سیمون بولیوار بهتر شناخته شود. اکنون صدها درخواست برای شرکت در دوره های زبان فارسی، نشانه ای از علاقه رو به رشد ونزوئلا در فرهنگ ایران است.

در این کلاس ­ها ازاهمیت زبان فارسی به عنوان دروازه ورودی برای درک بهتر تمدن غنی این بخش از خاورمیانه صحبت می شود.

براساس این خبر، فارسی آموزان هفت گروه فرهنگی بر حسب علاقه مندی های خود و با موضوعات علوم رسانه، هنرهای بصری و نقاشی، کر و موسیقی، تئاتر غذاهای ایرانی، کودکان و نوجوانان و اسلام شناسی تشکیل دادند تا در این گروه های فرهنگی به شناخت و اشاعه فرهنگ ایران و تقویت مهارت های زبان فارسی خود بپردازند.

502

کد خبر: 904041

وب گردی

وب گردی