هنوز هم بوی باروت را می توان از لباسم حس کرد

آیین نکوداشت سه دهه تلاش حجت الاسلام سعید فخرزاده مدیر تاریخ شفاهی دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری برای ثبت و ضبط تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با عنوان "سعی سعید" با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ و اندیشه در سالن کوثر در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ ناصر آراسته رئیس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی ارتش در امور زمینی در این مراسم نکوداشت گفت: از حوزه هنری و خبرگزاری تسنیم به خاطر برگزاری این نکوداشت تشکر می کنم و به عنوان یک سرباز پیر هنوز هم بوی باروت را می توان از لباسم حس کرد و سربازی که بیشتر از هر کسی خود را نسبت به شهدا بدهکارتر می داند.

او افزود: تاریخ شفاهی از منظره ها و جلوه های مختلفی دیده می شود چرا که شخصی چون شهید بابایی از دریچه ی خاصی به جنگ نگاه می کند، شخصی که فرماندهی یک مقر را بدعهده دارد از دریچه ی خاص خود به جنگ و وقایع می نگرد و بسیجی ساده هم از نگاه خود به وقایع می نگرد که همه این افراد درست می بینند اما ممکن است وقایع را با جزئیات کم و زیاد ببینند.

امید آراسته تصریح کرد: هنر از آن کسی است که، بخواهد مطالب و وقایع از دیدگاه های مختلف را جمع آوری و باز گو کند که شخصی همچون حجت الاسلام فخر زاده می تواند بدون تحریف، کم و کاست و مبالغه تاریخ شفاهی انقلاب را بازگو کند که او علم و معنویت را با هم در اختیار دارد و تاریخ شفاهی او سراسر صداقت است و اگر در جایی مشاهده می شود که دروغ و دزدی وجود دارد، بنیان آن به دفاع مقدس وابسته است.

مشاور فرمانده کل قوا در امور زمینی افزود: فخر زاده بیش از ۳۰ سال از عمر شریف خود را در هر ارگانی که بود با خلوص و صداقت به بیان خاطرات و جلوه های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی پرداخت و خوش به سعادت او که همه ی ارگان ها چون سپاه، بسیج، ارتش و حوزه های علمیه این شخصیت را از آن خود و مختص ارگان خود می دانند.

کد خبر: 904111

وب گردی

وب گردی