داورزنی: خواستار اجرای تصمیم هیأت اجرایی AFC هستیم/ از تصمیمات فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها حمایت می‌کنیم

معاون ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: خواستار این هستیم که AFC تصمیمی که در هیأت اجرایی خودش گرفته مبنی بر برگزاری دیدارهای رفت و برگشت در کشورها اجرا شود ما هم به دنبال شرایط اجرای این موضوع هستیم.

به گزارش ایسکانیوز ، محمدرضا داورزنی درباره برگزاری مجمع عمومی پارالمپیک گفت: با توجه به اینکه زمان قانونی حضور دوستان در کمیته پارالمپیک به پایان رسیده بود نیازمند برگزاری این مجمع برای کسب تکلیف به منظور موافقت برای ادامه کار اعضاء تا انتخابات بود که خوشبختانه این اتفاق افتاد.

وی درباره مشکلات مالی ورزشکاران معلول و لغو اردوهای آنها گفت: با توجه به اینکه کمیته ملی پارالمپیک از المپیک جدا شده است دوستان باید محلی برای تأمین منابع مالی‌شان پیدا کنند. پارالمپیک باید خودش در مسابقات شرکت کند و تیم‌هایش را آماده کند ما هم تلاش می‌کنیم کمک کنیم تا مشکلی از این بابت پیش نیاید، آنچه را هم که در قانون پیش‌بینی شده به پارالمپیک داده خواهد شد.

وی درباره انتخابات فدراسیون تیر و کمان گفت: انتخابات فدراسیون‌هایی که باید برگزار می‌کردیم برگزار کردیم متاسفانه اساسنامه فدراسیون تیروکمان که به فدراسیون جهانی ارسال کرده بودند مشکلاتی داشت که ما همان زمان به شجاعی اعلام کردیم. اساسنامه اصلاحی فدراسیون‌ها به هیأت دولت رفته و در حال طی کردن مراحل تصویب است. با توجه به نکات مختلفی که در این اساسنامه دیده شده است نقاط ضعف در برگزاری مجامع برطرف خواهد شد. در گذشته ۳۱ نفر از رؤسای هیأت‌های استانی توسط رئیس فدراسیون انتخاب می‌شد که این موضوع شانس رئیس را برای انتخاب مجدد بالا می‌برد اما نوع اساسنامه جدید متفاوت است به خصوص افرادی که توسط رئیس انتخاب می‌شوند کمتر و متعادل شده است تا ایرادهایی که در گذشته همیشه مطرح بوده و اینکه چرا انتخابات یک طرفه شده و حالا به سمت رئیس است برطرف شود.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره انتخابات فدراسیون گلف گفت: با توجه به اینکه سعیدی به عنوان خزانه‌دار انتخاب شده بود و براساس قانون شغل محسوب می‌شود و نمی‌توانست همزمان در ۲ محل فعالیت داشته باشد به همین دلیل منتقمی به عنوان سرپرست انتخاب شد تا مراحل برگزاری انتخابات طی شود.

داورزنی درباره انتخابات فدراسیون تیروکمان گفت: سعی می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن انتخابات این فدراسیون هم برگزار شود. طی ۵۰-۶۰ روز آینده ثبت‌نام و بررسی صلاحیت‌ها انجام خواهد شد و تلاش می‌کنیم نهایتاً تا نیمه اول فروردین ماه سال آینده انتخابات این فدراسیون را هم برگزار کنیم در حال حاضر هم شجاعی به عنوان سرپرست امور را زیر نظر دارد. تیر و کمان با توجه به نوع اساسنامه‌ای که به فدراسیون جهانی ارسال کرده است دچار مشکل است و تلاش می‌کنیم مشکلی ایجاد نشود، تصمیمی خواهیم گرفت که مغایرتی با قوانین جهانی نداشته باشد. در نهایت منعی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد چون نمی‌خواستیم مشکلی برای ورزش به خصوص تیر و کمان به وجود بیاید تصمیم گرفتیم شرایطی فراهم شود تا مجمع در زمان حضور خود شجاعی برگزار شود که قطعاً او کاندید نخواهد شد.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره مناقشه با عربستان و امارات برای برگزاری دیدار تیم‌های ایرانی در کشور ثالث گفت: در این زمینه حقی از فوتبال ما ضایع شده است. قبلاً اعلام کردیم که وزارت ورزش در کنار فدراسیون فوتبال است و هر تصمیمی که باشگاه‌ها بگیرند حمایت جدی می‌کنیم، خواستار این هستیم که AFC تصمیمی که در هیأت اجرایی خودش گرفته مبنی بر برگزاری دیدارهای رفت و برگشت در کشورها اجرا شود ما هم به دنبال شرایط اجرای این موضوع هستیم. کمک می‌کنیم و پشت فدراسیون هستیم تا مذاکرات خود را با فیفا و AFC به صورت جدی دنبال کند.

وی افزود: دوستان در فدراسیون فوتبال تمام موارد را بررسی خواهند کرد و اظهارنظرها از مراکز مختلف می‌تواند در اجرای کار مشکل ایجاد کند، تمام کارها را دوستان در فدراسیون فوتبال رصد می‌کنند و ما هم حمایت می‌کنیم. باید شرایط به گونه‌ای باشد که باشگاه‌های ما در لیگ قهرمانان آسیا دچار مشکل نشوند و حقی از ایران تضییع نشود. در هیأت اجرایی ۱۴ نفر از ۱۷ عضو به برگزاری دیدارهای رفت و برگشت رأی داده‌اند.

داورزنی با اشاره به حضور بازرسان ایرلندی در ایران گفت: گزارش بازرسان ایرلندی می‌تواند کمک زیادی به ما داشته باشد، از طرفی حضور رئیس فیفا در ایران نیز می‌تواند کمک کند تا واقعیت‌های امنیتی ایران را از نزدیک مشاهده کند تا کمتر تحت تأثیر لابی‌های پشت پرده باشد.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در خصوص بودجه فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال تاکنون ۱۱۷ درصد از بودجه پیش‌بینی شده‌اش را دریافت کرده است اما قولی توسط دولت داده شد و مازاد بر آن نیز عددی به فوتبال کمک شود که توسط وزارت ورزش و معاونت توسعه منابع مالی پیگیر آن هستیم تا شرایط برای کمک بیشتر به آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در جام جهانی فراهم شود. مطمئن هستیم دوستان می‌دانند هر حمایتی که لازم باشد وزارت ورزش انجام می‌دهد تا بدون دغدغه اردوها و بازی‌های‌تدارکاتی را برگزار کنند، خیال مردم راحت باشد، ما در کنار فوتبال هستیم.

داورزنی درباره تعلیق فدراسیون کشتی عنوان کرد: گزارشی در این خصوص در اتحادیه جهانی مطرح شده بود که به کمیته مربوطه ارجاع شده است، قرار است این کمیته پس از بررسی‌های مربوطه نظر خودش را در این‌باره اعلام کند. هم خادم و هم وزارت ورزش کنار دوستان هستند و حمایت می‌کنند البته IOC تهدیدی انجام داده بود اما هنوز گزارش این کمیته اعلام نشده است، ما به خادم اعلام کردیم هر اقدامی لازم است انجام شود و حمایت ما را هم به دنبال خواهد داشت، دعا می‌کنیم اتفاقی در ورزش کشور بخصوص کشتی رخ ندهد، خادم رایزنی‌های خوبی انجام داده است و با وجود اینکه تهدید اتحادیه جهانی کشتی جدی بود با کمک فدراسیون پگیر پرونده هستیم.

602

کد خبر: 904121

وب گردی

وب گردی