مبارزات سیاسی دانشجویان دانشگاه شریف منتشر می شود

دکتر عباس ملکی استاد دانشگاه MIT در نکوداشت حجت الاسلام سعید فخرزاده گفت: از حجت الاسلام فخرزاده خواهش کردیم که کمک کنند تا مبارزات سیاسی دانشجویان دانشگاه شریف در سال های ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۷ تدوین شود که با دیده ی بازپذیرفتند و امیدواریم در این روزها چاپ شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ آیین نکوداشت سه دهه تلاش حجت الاسلام سعید فخرزاده مدیر تاریخ شفاهی دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری برای ثبت و ضبط تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با عنوان "سعی سعید" با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ و اندیشه در سالن کوثر برگزار شد.

دکتر عباس ملکی استاد دانشگاه MIT و عضو هیات مذاکره کننده ایران برای پایان جنگ در نکوداشت حجت الاسلام سعید فخرزاده گفت: علت حضور من در مراسم آن است که به اندازه ی توان خود از حجت الاسلام فخرزاده تشکر کنم.
او افزود: دانشگاه صنعتی شریف در سال ۱۳۴۵ تاسیس شده است که با وجود قدمت نه چندان زیاد، در فعالیت های علمی و سیاسی کشور نقش قابل توجهی دارد که از حجت الاسلام فخرزاده خواهش کردیم که کمک کنند تا مبارزات سیاسی دانشجویان دانشگاه شریف در سال های ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۷ تدوین شود که با دیده ی بازپذیرفتند و امیدواریم در این روزها چاپ شود.
استاد دانشگاه MIT افزود: یکی از کارهای خوبی که در خصوص جنگ تحمیلی می توان انجام داد این است که فرماندهان و امیرانی که در زمان کنونی حضور دارند خاطرات جنگ را از زوایای مختلف بازگو کنند و تاریخ نویسان شفاهی آن را تدوین کنند و از زوایای مختلف حتی از دیدگاه طرف های عراقی، وقایع مختلف شرح شود که با توجه به شرایط مناسب ایران، بهتر است کشور ما میزبان باشد تا تاریخ شفاهی جنگ تحمیلی کامل تر شود.

کد خبر: 904124

وب گردی

وب گردی