رونمایی ۵ محصول فناورانه در پارک علم و فناوری ایلام

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار ایلام گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل محقق نشدن طرح‌های اشتغالزایی نگاه غلط به مقوله کار، مدرک و مهارت است.

به گزارش ایسکانیوز، ایوب درویشی در مراسم راه‌اندازی مدرسه کسب و کار و کارآفرینی اینترنت اشیا در پارک علم و فناوری ایلام اظهار کرد: بسیاری از رشته‌های دانشگاهی که امروز در کشور ایجاد می‌شود، بدون توجه به نیاز بازار طراحی و اقدام به جذب دانشجو می‌کنند و همین عامل باعث می شود با حجم بسیار زیاد فارغ‌التحصیلان ولی بدون داشتن مهارت و تخصص روبرو باشیم.

وی افزود: امروزه با توسعه فناوری‌های نوین باید به سمت تدوین رشته‌هایی متناسب با نیاز بازار حرکت کنیم، هر منطقه، شهر و استانی قابلیت‌ها و نیازهای خاص خود را دارد و می‌طلبد برنامه‌ریزان با نگاه به ویژگی‌های هر مکان برای آن منطقه برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت تدوین کنند.

معاون استاندار ایلام اضافه کرد: ایجاد شغل نیازمند شکل گیری یک حلقه به هم پیوسته از مرحله پیش تولید تا تولید و سپس عرضه آن به بازار است و اگر هر کدام از این مراحل دچار نقص باشد، در عمل شاهد توفیق آن فرآیند نخواهیم بود.

درویشی عنوان کرد: کشورمان از ظرفیت‌های منحصربفردی برخوردار است که در این میان نیز استان ایلام با در اختیار داشتن سرمایه نیروی انسانی و همچنین ذخائر زیرزمینی و آب و خاک و کشاورزی می‌تواند در زمنیه‌های مختلف حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات موجود ارتباط ضعیف بین مراکز علمی و تحقیقاتی با بخش صنعت است و اگر بتوانیم این حلقه مفقوده را احیا و بازسازی کنیم، بسیاری از مشکلات موجود حل و فصل خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار ایلام تاکید کرد: نگاه و فرهنگ غلطی در کشور و استان نسبت به شغل، سواد، مدرک و مهارت حتی در بین مسئولان وجود دارد که نیازمند اصلاح و ریشه یابی است و تا آنرا مرتفع نکنیم، توفیق چندانی کسب نخواهیم کرد .

درویشی حمایت از افراد و نخبگان دارای ایده‌های نو را از اصولی دانست که باید از سوی مسئولان و متولیان بطور جدی دنبال شود.

900/900

کد خبر: 904130

وب گردی

وب گردی